השר לביטחון פנים לשעבר, ד"ר עוזי לנדאו, השתתף היום בכנס "יסודות" שנערך בכנסת תחת הכותרת חינוך יהודי-תורני לדמוקרטיה הייתכן?! והתייחס למצב הדמוקרטיה בישראל, "אם אתה משווה אותנו למדינות אפריקניות בוודאי שיש עדין דמוקרטיה וגם בהשוואה למדינות מתוקנות, אבל יש קלקלות קשות בדמוקרטיה הישראלית ולא מעטות, רבים ממפוני גוש קטיף עדין חסרי בית, פרנסתם אבדה ולילדים לא מעטים נמצאים בטראומה ולא התגייסו לצבא, אתה שומע על אנשים שאיבדו את כל עולמם".



"איפה כל החברה הנאורה, ישראל הדמוקרטית, זו של האקדמיה, של בית המשפט העליון שחברו לממשלה לסלק אותם (את התושבים) בבת אחת. עכשיו עברו כבר שנתיים וחצי וכאן בכינוס לדמוקרטיה לא אנשי יסודות או החינוך הדתי צריכים לשאול את עצמם איפה הם לא בסדר, אלא אדרבה ישראל של האקדמיה או אפילו יותר מכולם בית המשפט העליון שפסק לטובת חוק פינוי פיצוי גרם לכך שכל תוכנית הפינוי פיצוי תבוצע על גבם של המסכנים הללו".



לנדאו התייחס בראיון לערוץ 7 לכוונתו של ראש הממשלה לסגת לקווי 67 ולחלק את ירושלים, "צריך להפנים שאם ממשלות ישראל יאמרו שצריך לשוב לקווי 67' שיונה צחורה כמו אבא אבן קרא להם פעם 'גולות אושוויץ' אז מה אנחנו מצפים מידידנו - שלא יאמרו שנחזור לגבולות 67' ונחלק את ירושלים?".



"הכול מתחיל ונגמר בהנהגת ממשלת ישראל, ראש הממשלה רואה את עצמו חגב, מה הוא מצפה שאחרים לא יראו אותו כזה, צריך ראשי ממשלה כאלה לשים במקום ושולחן הממשלה זהו לא מקומם".



לנדאו התייחס לדו"ח ועדת חוץ ובטחון אתמול, "הועדה לא עסקה בדרג המדיני אך ברור לגמרי שהאשמה העיקרית היא קודם כל ולפני הכול מופנה על הדרג המדיני".



לנדאו לא מתעלם מהכשלים בדרג הצבאי, "אין להתעלם שבצבא היו כשלים קשים ביותר לא רק בדרג הבכיר, אם כל הרצון הטוב ואומץ הלב של הבודדים בשטח, לא לשכוח שרוח המפקד מהממשלה למעלה, שצריך להיזהר וצריך להסס ולא לחשוב מה לעשות, פגעו בדבקות המשימה, ביוזמה וברצון לעשות מה שצריך, יש הרבה דברים לתקן גם בצבא".