חתן פרס נובל לכלכלה פרופ', ישראל אומן, קורא במכתב גלוי לאזרחי ישראל להתפקד למפלגת אח"י. פרופ' אומן הצטרף ליוזמה של חברי הכנסת אפי איתם והרב יצחק לוי שפתחו במפקד חברים למפלגת אח"י במטרה לאחד את סיעות האיחוד הלאומי-מפד"ל ולהנהיג בחירה ישירה ברשימה לכנסת.

ח"כ אפי איתם נפגש לאחרונה מספר פעמים עם פרופ' אומן ובפגישות אלו הציג בפניו את מטרות המפלגה והמפקד. פרופ' אומן נמנע עד היום להזדהות עם מפלגה פוליטית ובהחלטתו לתמוך בהתפקדות למפלגת אח"י הוא מבקש להשפיע על המערכת הפוליטית.

במכתבו כותב פרופ' ישראל אומן, "מזה למעלה מעשר שנים אנו נתונים במשבר מנהיגות קשה ועמוק. אנשים טובים באו והלכו וכולם ללא יוצא מהכלל הנחילו לנו תחושת אכזבה קשה ואובדן דרך בתחומי הביטחון הלאומי והאישי ,בתחומי החינוך והערכים ואולי יותר מכל הרגשה שמנהיגותם של האנשים הללו נבנתה מהעצמתם של שסעים וקרעים בתוכנו לצורך השגת מטרות פוליטיות צרות".



"בימים אלו יוצא לדרך מפקד "אחים" הקורא לציבור הדתי, המסורתי והציוני לאומי לפעול יחד לכינונה של הנהגה חדשה למדינת ישראל. הנהגה שתיבחר בבחירה ישירה של כלל המתפקדים ותפעל לאיחוד העם ולהחזרת ערכים יהודיים, ציוניים ולאומיים למערכות החינוך, החברה והמשפחה בישראל . כמו כן תפעל הנהגה זו להחזרת הביטחון בגבולות,ותאבק נחרצות כנגד הטרור והפשיעה ברחובות, בכבישים ובבתי הספר", כותב אומן.



"העם שלנו הוא חכם, מוסרי ומיוחד וצריך להחזיר לידיו את בחירת מנהיגיו באופן ישיר ובלי מתווכים שלעיתים הופכים להיות שליחי עצמם יותר משלוחי ציבור.  המפקד קורא לכל איש להפוך את הגעגוע שבליבו לימים שבהם ידענו לדבר ולהתווכח אבל נעמדנו כולנו כאיש אחד סביב בנייתה של ישראל כמדינה יהודית עם יעוד וייחוד. משם שאבנו גם אומץ וכוח להגן על היחד הזה בכל מאודנו.

אנו קוראים לכם להיות שותפים במהלך ולהתפקד לאח"י"



ח"כ אפי איתם אמר כי "אח"י גאה לצרף לשורותיה אישיות נערצת שהביאה כבוד והוקרה למדינת ישראל בתחום המדעים. פרופסור אומן משלב באישיותו זהות יהודית עמוקה ומצוינות אקדמית הזוכה להכרה בינלאומית. בימים אלו של משבר בהנהגת המדינה וחוסר אמון של הציבור במערכת הפוליטית יש חשיבות עליונה שאישים מוערכים מסוגו של פרופסור אומן ישמיעו את קולם ויתרמו את חלקם לשינוי הנדרש במערכת הפוליטית ולהחזרת אמון הבוחרים. פרופסור אומן יהיה שותף מלא בעיצוב דרכה של המפלגה וייקח חלק בגיבוש המצע המדיני-בטחוני שלה".