יו"ר המפד"ל, ח"כ זבולון אורלב, פנה בשאילתה לשרת החינוך, יולי תמיר, לאחר שהסבירה בתכנית הטלוויזיה "אחד נגד מאה" כי ט"ו בשבט הומצא על-ידי הסתדרות המורים.



לאחר ששרת החינוך ידעה לציין כי בט"ו בשבט אין חופש מלימודים, היא התבקשה להשיב מדוע אין חופש בחג זה והשיבה: "ט"ו בשבט זה חג שהומצא על-ידי הסתדרות המורים...הם החליטו שהוא יהיה בזמן הלימודים, רק פספסו ומאז תמיד נוטעים בבוץ...".



בשאילתה שהפנה לשרת החינוך, שאל אותה ח"כ אורלב: האם תשובתך ניתנה ברצינות או בהומור? האם אינך יודעת שהמקור לציון ט"ו בשבט מצוי במסכת ראש השנה פרק א' משנה א'? האם וכיצד יש בדעתך להביא לידיעת התלמידים את המקור היהודי הנכון של ט"ו בשבט?



שרת החינוך השיבה לאחרונה לשאילתה וכתבה לאורלב: "צר לי על כי דברי בתוכנית הטלוויזיה לא פורשו כהלכה ואני שמחה על ההזדמנות להבהיר את דברי. ידוע לי כי ט"ו בשבט הוא ראש השנה לאילנות (מסכת ראש השנה). כוונתי היתה להדגיש כי בשנת 1908 הכריזה הסתדרות המורים על ט"ו בשבט כחג נטיעות ומאוחר יותר אף "הקרן הקיימת" אימצה את הרעיון לקיים נטיעות בט"ו בשבט – דבר שהפך למסורת, ומאז תלמידים מכל רחבי הארץ יוצאים לנטיעות ביום זה. כמו כן, דיברתי בתכנית על חופשות התלמידים והזכרתי את ט"ו בשבט כיום המוקדש לנטיעות. בכל מקרה, לא היה בדברי משום כוונה להמעיט במשמעות היהודית של ט"ו בשבט".



ח"כ אורלב אמר כי הוא שמח שבזכותו למדה שרת החינוך שיעור במורשת היהודית.