55% ממנהלי משאבי האנוש במפעלים סבורים כי יש לנקוט בצעדים פליליים נגד מעסיקים המפרים באופן שיטתי זכויות מהותיות של עובדיהם ולאחר שקיבלו אזהרה על כך. כך מסר אבי ברק, מנהל אגף עבודה ומשאבי אנוש בהתאחדות התעשיינים, בהסתמכו על משאל שנערך בקרב יותר מ-50 מנהלי משאבי אנוש במפעלי תעשייה.



מתברר, כי 63% ממנהלי משאבי האנוש שהשתתפו בסקר סבורים כי אי מסירת תלוש המשכורת במועד (עד ה-9 לחודש) הינה עבירה שאם היא חוזרת ונישנת יש להחמיר עליה את העונש, כפי שעולה מהצעת החוק בעניין שינויים בתלוש השכר.



כן עולה מהסקר כי ב-57% מהמפעלים קיימת הקפדה על הגשת ארוחות בריאות בחדר האוכל, 54% מהמפעלים מעודדים תוכניות לקידום בריאות העובדים, ביניהם ביצוע בדיקות תקופתיות, ביטוחי בריאות ושיניים, סדנאות הרזיה, סדנאות ספורט, חיסון נגד שפעת, הרצאות בנושאי בריאות ועוד.



ברק מציין, כי מהמשאל מתברר ש-85% מהמפעלים מסכימים לקיים פעילות, לקידום בריאות העובדים במסגרת יום העבודה במפעל.



כן עולה מהסקר, כי 42% מהמפעלים מקיימים פעילות בקרב העובדים למניעת עישון.



ברק ציין, כי 90% ממפעלי התעשייה מקפידים לתלות על לוחות המודעות את תמצית חוקי העבודה, ב-44% מגיע המידע לעובדים באמצעות המחשב, ב-24% באמצעות איגרת לעובד ואצל 14% מהמפעלים מגיע המידע בדרך אחרת (כגון תדרוכים). (יצויין, כי התשובות מסתכמות ביותר מ-100% שכן ניתן היה לבחור יותר מתשובה אחת).