את כשליה של המלחמה האחרונה בלבנון רואה, אולי כצפוי, צפריר רונן מפורום נהל"ל אחרת לחלוטין מהאופן בו רואה את הכשלים ועדת וינוגרד. ביומן ערוץ 7 קבע רונן כי על ישראל היה לנצל את המערכה בלבנון כדי להשיב לה את ההרתעה תוך כדי צריבת תודעה ברורה בהכרה האסלאמית.



לדבריו צריך היה "להחזיר את השד האיסלאמי לבקבוק ולנצח ניצחון תודעתי את האסלאם". רונן מגדיר את האסלאם כ'דת המלחמה' ואומר "אין אצלם מושג כזה שלום". על הצריבה התודעתית לה הוא מייחל אומר רונן, "היינו צריכים להבהיר להם שלא מתעסקים עם ישראל. אם סוריה פתחה במלחמה נפגיז את דמשק, ואסד ייתלה בכיכר בעיר. אם יפגעו בנו מסיני נפגיז את אסואן ולא תהיה קהיר".



"אנשים מנהלים צבא ומדינה ולא יודעים מהי תודעת האויב", מתייחס רונן להנהגה שהובילה את המלחמה האחרונה. "אין בעיה לנצח את האויב. אפשר היה לנצח אותם בחמש דקות, אבל לא רצו. עמיר פרץ נאם ואמר בתחילת המלחמה שאנחנו לא רוצים לכבוש. היה צריך לחסל כל מי בלבנון שמסייע לחיזבאללה, לא רק בדחייה אלא גם בביירות ובדמשק. שאפילו עכבר לא יעז להוציא את הראש מרוב פחד מאיתנו. זו הצריבה התודעתית שהיינו צריכים לבצע בלבנון".



רונן משוכנע שהעובדה שצה"ל לא נקט בדרך זו תגרום לכך שמהלכים תודעתיים שכאלה יצטרכו להתבצע בעתיד. לטעמו המתרחש ברצועת עזה נובע מאותה צריבה חסרה בתודעה האסלאמית.



בהתייחסו להנהגת המדינה אומר רונן כי מבחינתו המועמדים להנהגה זהים. "התניהו בדיוק כמו ברק. מה זו האמירה הזו 'יתנו יקבלו לא יתנו לא יקבלו'? המשמעות היא תנו לי קצת שקט וקבלו את ארצי. זו סיסמא של מדינה מטורפת שצריכה פסיכולוג. אנחנו, כמדינה, נלחמים עליה ומוכנים להיהרג עליה". לשאלת המראיין, עוזי ברוך, מי הם הגייסות העומדים מאחוריו באמירות תקיפות אלה, אומר רונן כי הוא משוכנע שלמעלה ממחצית העם אוחזת בעמדות לאומיות, אבל "לא רואים את זה כי גונבים את הקולות. כך ליברמן, כך ביבי, כך ש"ס. הם גונבים את קולות הימין ומבצעים שמאל".



לקראת סוף דבריו שב רונן מהזירה הפוליטית לזירת העמדה הישראלית מול אויבי ישראל וקורא "להביא ניצחון טוטאלי". בדרכו הבהירה והחדה קובע רונן כי יש "להרוג את אויבינו. כמו שעשו ברית המועצות וארצות הברית לגרמניה במלחמת העולם. שם גירשו 12 מיליון איש כי הם הזדהו עם היטלר. מבחינתם היה ברור – כולם אויב. לעומת זאת ההנהגה שלנו היא הנהגה מתרפסת ועלובת נפש. השמאל מתאפיין ביהדות גלותית של ריקוד לפני הפריץ".