שר הבטחון ויו"ר מפלגת העבודה אומר הבוקר בפתח ישיבת הממשלה, כי הוא החליט להישאר בממשלה. "אני החלטתי להישאר, כי אני יודע בפני אלו אתגרים עומדת מדינת ישראל - מעזה, לבנון, חיזבאללה, שיקום צה"ל ושיקום הדרג המדיני", אמר.



ברק הסביר, כי למרות שהדו"ח קשה ו"יש לו השלכות לא פשוטות, גם אישיות וגם ערכיות", החליט להישאר בממשלה על מנת לתקן את הליקויים שגילה דו"ח וינוגרד. לדבריו, הוא יודע שישלם מחיר פוליטי אולם הוא עושה את הצעד הנכון.



השר ברק התייחס להבטחתו לפרוש מהממשלה לאחר הגשת דו"ח וינוגרד ואמר "אני זוכר היטב מה אמרתי בשדות ים, אך המצב היום אחר", אמר ברק והוסיף "אני יודע שיכול להיות שההחלטה הזו מצערת חלק מכם, ויכול להיות שהיא משמחת חלק מכם, אבל הבטחתי שאני אעשה מה שאני חושב שנכון למדינה. בעת הזאת, זה מה שטוב למדינה".



ברק הוסיף "אני אקבל החלטה בזמן הקרוב על התאריך של הבחירות. להערכתי, המהלך יאחד את סיעת העבודה".



בימים האחרונים, נשמע קולם של הורים שכולים ומילואימניקים הקוראים לשר הביטחון ברק לפרוש מהממשלה בעקבות פרסום דו"ח וינוגרד הסופי.



בסוף השבוע נפגש שר הביטחון ברק, עם מספר אנשי מילואים ובניהם יקיר שגב ותומר בוהדנה. הפגישה נערכה במטה המאבק של חיילי המילואים בתל אביב, והתקיימה לבקשת השר ברק.



ברק אמר למילואימניקים בפגישה כי הוא מעריך את תרומתם למדינה בכלל ובמלחמה האחרונה בפרט, והוסיף כי "חשוב לי לשמוע אתכם לפני שאקבל החלטה באשר לדו"ח וינוגרד. ההחלטה שלי תתקבל בימים הקרובים".



בוהדנה ושגב אמרו לשר הביטחון כי הם רואים בו חלק מפיתרון הבעיה ולא חלק מן הבעיה עצמה. עם זאת, הם ביקשו ממנו לעמוד במילתו לגבי התפטרותו מהממשלה.



תגובות:

בליכוד אומרים הבוקר בתגובה להודעת ברק, כי כצפוי ברק בורח מהתחייבותו ובתירוצים של טובת המדינה מעדיף את טובתו האישית ונותן יד להנהגה שדוח וינוגרד, כמו הציבור, קבע כי היא כושלת. לדבריהם, "ברק הוכיח כי הוא מעדיף את שרידותו הפוליטית על חשבון טובת המדינה, שמחייבת החלפת ההנהגה".



ח"כ אליהו גבאי (מפד"ל) אומר כי אהוד ברח שוב, והוכיח כי מילה אינה מילה, הבטחה היא לא הבטחה, יש לנו שר ביטחון על הקרח. לדבריו, "אחרי וינוגרד הבנו שאי אפשר לסמוך על אולמרט, עכשיו אנחנו מבינים שגם אי אפשר לסמוך על שר הביטחון".



מפלגת "התקווה" קובעת ששר הביטחון אהוד ברק החמיץ הזדמנות לתרום תרומה משמעותית לביטחון ישראל כאשר לא ניצל את האפשרות שעמדה לפניו להביא לסיום שלטונו של אהוד אולמרט ולבחירות כבר ב-2008.



"אהוד ברק הפך את מפלגתו האבודה לזנב של אהוד אולמרט, כאשר שניהם עוסקים רק בבריחה ובהישרדות אישית במקום בביטחון ישראל", אומרים במפלגה.



ח"כ יולי אדלשטיין (ליכוד) אומר כי כמי שאחראי בעצמו למצב שהוביל למלחמת לבנון השניה, עקב הבריחה שהנהיג משם, בוחר אהוד ברק להמשיך לשבת בממשלת הכישלון של אולמרט. לדבריו, "אחרי הכל, החטיפה הראשונה של חיילים ארעה בעת שכיהן הוא עצמו כראש ממשלה, אז גילה חוסר אונים מוחלט, ואף לא ניסה להיאבק בחיזבאללה. עתה, הוא מעדיף לברוח מאחריות ולהיאחז בכסא כמו יתר חבריו לממשלה".



יו"ר המפד"ל, ח"כ זבולון אורלב, העומד בראש השדולה לישום מסקנות וינוגרד, אומר כי ברק דירדר את המוסר הפוליטי לשפל המדרגה ואיבד את עולמו בהפרת התחיבות מפורשת ובהחלטה אומללה אחת.



ח"כ יובל שטייניץ (ליכוד) אומר בתגובה להחלטת ברק, כי מילה זו לא מילה. "בדיוק כמו שאולמרט בורח מאחריותו לכשלי המלחמה, כך בורח ברק מהתחייבות חד משמעית וברורה", לדבריו, "מסתבר שמנהיגות אינה מנהיגות ומילה אינה מילה".