התנועה האסלאמית בישראל מובילה קמפיין ארצי לסיוע ולתמיכה בתושבי רצועת עזה, ובעמידה האיתנה שלהם ולפריצת המצור הישראלי מעל הרצועה. חוד החנית בפעילות זו הינה האגודה האסלאמית לסיוע ליתומים ולנזקקים השייכת לתנועה האסלאמית, אשר הצליחה לאסוף עד כה תרומות בשווי של מיליון דולר.



הצלחת הקמפיין התאפשרה בזכות דרשות של אימאמים במסגדים שקראו לסייע לאגודה האסלאמית בקמפיין למען תושבי עזה, וביציאה לשטח של נציגי האגודה שהקימו עמדות לגיוס תרומות בערים ובכפרים, ובפרסום באמצעי התקשורת הערביים. משרד הביטחון אפשר לאגודה האסלאמית להעביר את תרומות המזון והתרופות לרצועת עזה בשבוע שעבר, ומשלוח נוסף אמור לצאת לדרכו ביום ראשון הקרוב (10 בפברואר 2008).



ובתוך כך, תוקף חבר הכנסת איבראהים צרצור את המשך המצור הישראלי ומגדיר אותו "עונש קיבוצי". הוא הזהיר, כי המדיניות הישראלית תוביל להמשך "ההתנגדות" הפלשתינית, ובמשתמע לפיגועי טרור נוספים נגד ישראל. חבר כנסת אחר, ג'מאל זחאלקה מבל"ד, מטיל על ישראל את האחריות המלאה לפיגועי הטרור שמבצעים הפלשתינים. בראיון לסוכנות הידיעות הפלשתינית "קודס פרס", אמר זחאלקה כי ישראל היא היא "האחראית על מעגל הדמים... ממשלת ישראל אחראית לכל טיפת דם שנשפכת, כיוון שהיא יכולה לשנות את מדיניותה, להפסיק את המצור... ולפתוח במשא ומתן רציני".