הלשכה הפלשתינית לסטטיסטיקה קובעת אמנם שאוכלוסיית הרש"פ נאמדת בכ-3,7 מיליון בני אדם, אולם יורם אטינגר, ציר ישראל לשעבר בשגרירות ישראל בארה"ב וכיום הצוות האמריקאי-ישראלי למחקר דמוגרפי, מעלה ביומן ערוץ 7 לא מעט תהיות. המסקנות שלו בכל אופן שונות לחלוטין.



אטינגר תוהה כיצד זה למרות נתונים דרמטיים על מגמות של תכנון המשפחה ברש"פ, למרות נתונים המוכיחים הגירה מהרש"פ לחו"ל ולמרות ההתפתחויות הביטחוניות כלכליות וחברתיות ברש"פ "מוכיחים" נתוני הסטטיסטיקה ברש"פ התאמה מדויקת לתחזית הפלשתינית שניתנה לפני עשור, בטרם ניתן היה לשער את ההתפתחויות.



בדבריו מציין עוד אטינגר כי מאחורי הנתונים הרשמיים על כירסום בפריון הפלשתיני עומד הבנק העולמי. להערכתו מנפחים ערביי הרש"פ את מספרם בלא פחות מ-53%. את הנתונים הפלשתיניים מכנה אטינגר כנתונים "משוללי כל יסוד". הוא קובע כי הפלשתינים "הוסיפו לעצמם מיליון איש שלא קיימים בה בשעה שאצלנו הייתה עליה של מיליון איש לישראל".



דוגמאות לאופן ניפוח הנתונים מציג אטינגר ומספר כי "הפלשתינים כוללים כאזרחים שם סטודנטים שלומדים בחו"ל ותושבים המתגוררים בחו"ל למעלה משנה. ישראל לעומת זאת גורעת מהספירה שלה כל תושב יום אחרי שחלפה שנה מאז עזב את הארץ, ואם הוא חוזר רק אחרי 90 יום מחזירים אותו לספירה. זאת כשברש"פ לא מקפידים על הספירה הזו ומתעלמים מההגירה השלילית החוצה".



לשאלת המראיין, עוזי ברוך, כיצד זה מומחי דמוגרפיה כפרופ' דלה פרגולה וסופר מתעלמים מהנתונים אותם הוא מציג ואף מנתוני הבנק העולמי, אומר אטינגר כי אין בליבו על מומחי דמוגרפיה אלה, אלא רק על המדינאים שאמורים היו לבדוק את הנתונים ולהגיע למסקנות, אך אינם עושים זאת.



"כל מי שאומר שכדי להציל את הדמוגרפיה צריך לוותר על הגיאוגרפיה לא יודע מה הוא שח. יש אמנם בעיה דמוגרפית, אבל לא בעיה קטלנית. לא חרב על הצוואר". אטינגר מזכיר כי בעת ההכרזה על הקמת המדינה היה הציבור היהודי בארץ 33% מכלל האוכלוסייה בין הנהר והירדן, ונתונן זה מוכיח כי הכיוון הדמוגראפי מעודד.



לדבריו על הממשלה לפתוח במדיניות דמוגרפית מעודדת ילודה. הוא אף מציין ששדרוג התשתיות לגליל ולנגב יובילו לאזורים אלה ציבור גדול מגוש דן, ובכך תהיה תרומה דמוגרפית נוספת, לאור מחקרים המוכיחים פערי ילודה משמעותיים בין הפריפריה למרכז.