האולפניאדה המתמטית השלישית של מכללה ירושלים תגיע היום לסיומה לאחר שיצאה לדרך בהרשמת שיא של 56 בתי ספר וכ -1,200 מתמודדות. המשתתפות באליפות המתמטית נדרשו להתמודד בשלב זה עם שאלון מאתגר הכולל 20 שאלות הבודקות מגוון של מיומנויות חשיבה: חזותית, אנאליטית, לוגית וכמותית. תלמידות האולפנות והתיכונים מילאו את השאלון בבית ספרם ואילו בנות השירות לאומי יכלו להתמודד עימו דרך אתר האינטרנט של האולפניאדה.



האולפניאדה המתמטית הינה תחרות בפתרון בעיות באמצעות חשיבה מתמטית המיועדת לתלמידות אולפנות ולבנות השרות הלאומי, ומתקיימת זו השנה השלישית ברציפות. התחרות הינה אישית ומוסדית ופתוחה לתלמידות החל בכיתה ט'.

מכללת ירושלים מוסרת כי המתמטיקה היא תחום שמוצג בדרך כלל כ"אימת התלמידים", המיתוסים השונים שאופפים מקצוע זה, מונעים לעיתים מהתלמיד הממוצע לראות את היופי וההרמוניה המייחדים את התחום. בתקופה זו שבה האמונים על תחום החינוך מחפשים דרכים שונות לקדם מצוינות ולהפיח רוח חיה בתחומי הלימוד השונים.



עוד נמסר כי החידות בתחרות בוחנות את ההיגיון ומבוססות בעיקר על חשיבה ולא על הידע המתמטי שנצבר במהלך התיכון. לפי עקרון זה נוסחו שאלוני השלבים השונים: חפים כמעט מנוסחאות מתמטיות, אך מרובים בטעימות של נושאים מתחום המתמטיקה העל תיכונית.



"מתמטיקה, ובמיוחד מתמטיקה גבוהה נתפשת כתחום גברי, ומועטות הבנות המשתתפות באולימפיאדות מתמטיות ברחבי העולם, האולפניאדה הינה חגיגת מתמטיקה נשית שזכתה לפופולאריות נדירה בהיקף השתתפות חריג". התחרות מתקיימת בחסות ובברכה של האגף להכשרת עובדי הוראה, האגף לחינוך דתי והפיקוח על הוראת המתמטיקה במשרד החינוך. טקס הסיום יתקיים היום בשעה - 17:30 במכללת בית וגן בירושלים, ותשתתף בו שרת החינוך, יולי תמיר.