עשרות נערות משדרות משתתפות בפרויקט מיוחד של הסוכנות היהודית ומרכז הקליטה בכפר סבא. הנערות התארחו במרכז הקליטה של כפר סבא במשך יומיים שם נפגשו עם עולים חדשים שהתעניינו במצב בשדרות.

הנערות משדרות סיפרו על המציאות בשדרות ואיך הן מתמודדות עם הקשיים והפחדים בחיי היום יום. העולים מצידם שאלו איך הן מצליחות להתרכז בלימודים עם כל התקפות הקסאמים מסביב, בנוסף הם ציינו בהערכה את האומץ שהנערות מגלות בהתמודדות עם מטחי הקאסמים. גם הנערות משדרות לא נשארו חייבות והן אמרו ש"לעשות עלייה" גם זה לא דבר פשוט בכלל וצריך הרבה אומץ לעבור לארץ אחרת.



אחר כך יצאו הנערות משדרות ביחד עם העולים ליומיים של כיף שאורגנו במיוחד בשבילם על ידי הסוכנות היהודית. הנערות השתתפו במגוון פעילויות מהנות כגון רכיבה על סוסים, סיורים מיוחדים בארץ, סרטים וערב גיבוש מהנה. את הנערות ליוו חניכי פרויקט סל"ה וקדמ"א של הסוכנות היהודית.



דוד מוספיר, מנהל מרכז הקליטה בכפר סבא סיפר על החשיבות שהוא רואה במפגש המיוחד של נוער משדרות עם העולים החדשים: "אנו במרכז הקליטה של הסוכנות היהודית בכפר סבא עוקבים בדאגה רבה אחר המצב בדרום. חשוב לנו מאוד לשתף את העולים במציאות החיים של החברה הישראלית ולהפגיש אותם עם ישראלים ונוער ישראלי ממקומות שונים בארץ, כך החיבור בינם לבין החברה הישראלית הופך להיות חזק ואמיץ הרבה יותר. בנוסף אין זכות יותר גדולה מאשר לסייע איפה שאפשר לתושבי שדרות שנמצאים במלחמה מתמדת. ובהחלט שמחנו מאוד לארח את הנערות הנפלאות משדרות וליהנות ביחד איתן ועם העולים החדשים שגם הם התרשמו מאוד מהנערות וגם למדו הרבה מאוד."



הביקור התקיים במימון רוטרי כפר סבא, בני ברית ישראל, ובשיתוף איזור ישראל של הסוכנות היהודית, פרויקט 'שותפות 2000' כפר סבא- קולומבוס ואיגוד אכסניות נוער.