ארגון הקרן להעצמת ישראל, של נוצרים אוונגליסטים אוהבי ישראל, יקיים בחודש הקרוב בבנייני האומה בירושלים "כנס להעצמת ישראל", כהגדרתם, לציון 60 שנה למדינה.

הכנס צפוי להוות את אחד האירועים הגדולים ביותר של נוצרים אוונגליסטים בישראל, וישתתפו בו מעל 3,000 מנהיגי קהילות של נוצרים אוונגליסטים מקנדה וארה"ב, בעלי השפעה רבה בקרב יותר מ-50 מיליון מאמינים במדינות צפון אמריקה.

על פי הקרן להעצמת ישראל, מטרתו המרכזית של הכנס היא להגביר את המודעות והאכפתיות למדינת ישראל בקרב קהילות נוצריות בעולם, לתרום לחיזוק והידוק הקשר לישראל ולעודדן לתרום ולסייע באופן משמעותי לעם היהודי ולתושבי ישראל. בכנס ישתתפו גם מומחים ביטחוניים וידונו באיומים הניצבים מול המדינה היהודית ושכנותיה.

יצוין כי האוונגליסטים תורמים מתוקף אמונתם הדתית. תרומות אלה, מבחינתם, הן חלק מתהליך זירוז ביאתו השניה של ישו, שמשמעה חיסול העם היהודי. המוטיב המוביל אותם, ע"פ דבריהם, "לקבץ נדחי ישראל, לדאוג לרווחתם כדי לזרז ביאת גואל". לפי פוסקים רבים שימוש בכספי הצדקה שלהם, הוא סיוע למצוות דתם.

האירוע צפוי לקבל חשיפה תקשורתית גלובלית רחבה, ישודר מתחילתו ועד סופו באתרי אינטרנט ברחבי העולם ויקבל סיקור נרחב ברשתות התקשורת האמריקאיות.

מהקרן להעצמת ישראל נמסר כי לאחרונה יזמה הקרן את "המבצע להעצמת ישראל", אשר שם לו למטרה לגייס מעל 100 מיליון דולר במהלך שלוש השנים הקרובות על מנת לסייע לנפגעי מלחמה וטרור ולקדם פרויקטים הומניטאריים נרחבים בישראל בתחום החינוך, הבריאות והרווחה, ולסייע בקליטת עליה.

בכנס הוזמן להשתתף גם ראש הממשלה אהוד אולמרט, אשר עדיין לא אישר את השתתפותו.