הרב ישראל אריאל בעבודתו במכון המקדש
הרב ישראל אריאל בעבודתו במכון המקדש

בדברים חריפים תוקף ביומן ערוץ 7 הרב ישראל אריאל את עמותת 'תנו לחיות לחיות' הדורשת מראש עיריית ירושלים שלא לאפשר קיום שחיטת בעל חיים במסגרת יום עיון של מכון המקדש, שיתקיים בישיבת הכותל ברובע היהודי בירושלים. נזכיר כי ממארגני האירוע דורשת העמותה לבטלו וזאת "בטרם פניה לערכאות משפטיות", כלשונה.



לדברי הרב אריאל מדובר בלא פחות מאשר "אנטישמיות יהודית", כלשונו שיש להתבייש בה. "יש כאן זיוף וסילוף. מדובר בכנס שיעסוק במגוון נושאים – בבגדי הכהונה, בישרת הלויים, בחג הפסח ובין השאר תהיה הדגמה של שחיטה כפי שנשחט בעבר וכפי שמקובל כיום ברחבי העולם. זו אנטישמיות יהודית", אומר הרב אריאל ומזכיר כי "הנאצים שידעו להעלות אותנו באש בכבשנים היו מרחמים על חתולים וכלבים ודאגו לצער בעלי חיים".



לשאלת המראיין, עוזי ברוך, אם גם במעשיהם של אנשי 'תנו לחיות לחיות' הוא מוצא מעשים אכזריים, אומר הרב אריאל כי אכן כן. זאת לנוכח ימי העקירה בהם "הארץ געשה על גירוש עשרת אלפים יהודים והם חששו לגורלם של החתולים. אין אכזריות גדולה מזו. רואים יהודים מגורשים לגלות, יהודים שעד היום לא מצאו מנוח והם בוכים על החתולים. זה זיוף ושקר שכולם רואים".



בנוסף לדברים אלא טוען הרב אריאל כי דווקא המכנים את עצמם כעמותת 'תנו לחיות לחיות' הם עצמם אינם נותנים לחיות לחיות. זאת לנוכח העובדה שהם שוחטים ואוכלים כל בעל חיים, "כל מה שזז", כלשון הרב, לעומת הציבור הדתי שמבחינתו כלל בעלי החיים אסורים לאכילה חוץ ממספר חיות טהורות. מצפונם מכה אותם. הם אכזריים ובהמיים", מטיח הרב אריאל באנשי העמותה. "כואב להם שיש יהודים צדיקים שרוצים להחזיר את עבודת המקדש".



"טוב היה שלא תקום העמותה הזו משקמה, ואולי עדיף היה שיעברו לגרמניה. אני בוש ונכלם שיש יהודים מבית שיוצאים נגד עם ישראל ומאמצים חשיבה של הגרועים שבאויבי ישראל", אומר הרב אריאל המביע תקווה שאנשי העמותה יחזרו בהם מתביעותיהם ותתעורר בהם הנשמה היהודית.



באשר לכנס עצמו קובע הרב אריאל כי הוא יתקיים כסדרו וכמתוכנן כאשר רבנים, אנשי ציבור ואנשי מדע יחברו ללמוד כיצד נהגו בימי קדם בבית המקדש, וכיצד קוימו בו המצוות המיוחדות לו.