יו"ר סיעת תע"ל, ח"כ אחמד טיבי, נחת הלילה בנמל התעופה הבינלאומי של ביירות, בדרכו חזרה מביקור בתימן. ח"כ טיבי הגיע לביירות מתימן, שם קיים פגישות עם צמרת הממשל התימני ובראשן עם הנשיא, עלי עבדאללה סאלח.

ח"כ אריה אלדד פנה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה למצות את הדין עם ח"כ טיבי, "יש לומר לו כי מבחינת ישראל מי שמצפצף על החוק ומבקר במדינת אויב, מונה עצמו על אויביה של ישראל", אמר אלדד והוסיף "דפוס פעולתם של הח"כים הערבים העושים דין לעצמם ומחליטים מהי מדינת אויב ומה אינה כזו הוא בלתי נסבל. דפוס זה נתמך במדיניות הפרקליטות שנמנעה גם בעבר מלנקוט צעדים נגד ח"כים ערביים המבקרים במדינות אויב מובהקות".

יו"ר המפד"ל, ח"כ זבולון אורלב, שיזם הצעת חוק לפיה מי שביקר במדינת אויב ללא היתר לא יוכל להבחר לכנסת הגיב לידיעה, "הציפצוף של אחמד טיבי על החוק מחייב את זירוז החקיקה שתרחיק מהכנסת את מי שמבקרים אצל האויב ובכך תומכים בטרור".

אנשי חזית יהודית, ברוך מרזל ואיתמר בן גביר הגישו תלונה במשטרה נגד ח"כ אחמד טיבי בחשד לריגול ולהפרת הוראות חוק בעת ביקורו בלבנון. בן גביר ומרזל דורשים לעצור את טיבי עם הגיעו לישראל ולהפסיק את אוזלת היד של מערכת אכיפת החוק בטיפול בטיבי ודומיו.

בשנת 2005 הורה היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, לפתוח בחקירה נגד ח"כ אחמד טיבי (חד"ש-תע"ל) בעקבות ביקורו בלבנון.



מזוז כתב לטיבי "הדגשנו בפניך כי האיסור ליציאה מישראל למספר מדינות אויב, ביניהן לבנון, הקבוע בסעיף 2א' לחוק למניעת הסתננות [עבירות ושיפוט] התשי"ד-1954, חל על כל אדם, והבהרנו כי לאחר התיקון שנעשה בשנת 2002 לתוספת לפקודת הארכת תוקף של תקנות שעת חרום [יציאה לחוץ לארץ], אין ספק באשר לתחולת החוק גם על חברי כנסת. עוד ציינו במכתבנו האמור, כי ככל שתחפוץ בעתיד לצאת למדינות המוגדרות "מדינות אויב" יהיה עליך לבקש היתר משר הפנים, וככל שלא תעשה כן יהיה צורך לבחון נקיטת הליכים פליליים".

המשטרה: חקירה נגד עיתונאים שביקרו בארץ אוייב

בסוף שנת 2007 הודיעה המשטרה כי מתנהלת חקירה כנגד עיתונאים שיצאו למדינות אויב, ללא היתר של משרד הפנים, כנדרש בחוק.



מהמשטרה נמסר כי שני עיתונאים נחקרו בעניין: הראשון, בגין יציאתו לסוריה ועיתונאית שנייה ,בגין יציאתה ללבנון. הבוקר, נחקר עיתונאי נוסף , אף הוא בגין יציאה ללבנון.



"במשטרה רואים בחומרה יציאתם של אזרחי המדינה לארץ אויב, גם אם הדבר נעשה באמצעות דרכונים זרים שיש ברשותם. מלבד הסיכון לחייהם, יציאתם למדינת אויב, טומנת בחובה גם סכנה לביטחון המדינה", נמסר.

השב"כ: חוששים מפעילותו של בשארה

לפני מספר ימים דיווחנו כי שרות הבטחון הכללי זימן פעילי בל"ד מהכפר קרע שבוואדי עארה והזהירים אותם ממגע וקשר עם ח"כ לשעבר עזמי בשארה שנמלט מהארץ לאחר שנחשד בסיוע לחיזבאללה.

גם חבר הוועד המרכזי אשרף קורטאם נחקר במשטרה. במהלך החקירה נדרש קורטאם לחתום על התחייבות שלא לקיים קשר עם הח"כ לשעבר ומייסד בל"ד, ד"ר עזמי בשארה. במכתב נכתב כי "הנ"ל הוזהר על-ידי השב"כ כי כל פגישה שלו עם בשארה עלולה להיות למען גיוסו לפעילויות בחזב אללה, גם אם אין זו מטרת הפגישה", אך קורטאם סירב לחתום על המסמך ואמר לחוקריו שמדובר בדרישה בלתי חוקית. בתוך כך העיתון 'ידיעות אחרונות' מדווח הבוקר כי במשטרה חוששים כי בשארה ינסה לגייס צעירים שיפעלו למען החיזבאללה.