האחים דני ואיציק חלמיש, אשר היו אמורים להתחיל מחר בריצוי שבעה חודשי מאסר שנגזרו עליהם, לא יכנסו מחר לכלא.



השופט רביד מבית המשפט המחוזי בירושלים דחה את מועד תחילת ריצוי עונשם עד לאחר חג הפסח. השופט לא השלים עם דחיית הבקשה לעיכוב ביצוע עונש המאסר בלי דיון ובלי נימוק. דיון בנושא יתקיים אחרי פסח. בהתאם גם ההפגנה שתוכננה למחר נדחית.

לפני שבועות אחדים פתחו תומכיהם של חלמיש ובא כוחם עו"ד שפטל במגעים מול לשכת נשיא המדינה במטרה להביא לחנינתם, וכן עם גורמים נוספים במסדרונות הפוליטיים. לאחר שהוברר כי המהלך עשוי להתמשך תקופה ארוכה, ביקשו האחים מבית המשפט לעכב את ביצוע העונש אך בית המשפט סירב להקפיא את ההליכים עד להשלמת המגעים לחנינת השניים.

איציק ודני חלמיש מתגוררים במעלה רחבעם שבגוש עציון. בתחילת שנת 2004 פלשו רועים ערבים לשטחי מרעה של חוות הנוער "שדה בר" הקרובה למעלה רחבעם. המקום נמצא כקילומטר מהמקום שבו נרצחו הילדים קובי מנדל ויוסי איש-רן, שלוש שנים קודם לכן, בידי רועים ערבים – רועים שלא נתפסו וממשיכים להסתובב בשטח גם היום.



אחראי הביטחון (מטעם משרד הביטחון) של שדה בר, ברוך פלדבאום, קרא לחברי כיתת הכוננות, איציק ודני, לסייע לו, ואכן יחד יצאו להרחיק את הרועים הערבים משטח המרעה שבו רועים הילדים משדה בר.



בשלב זה הקיפה קבוצה של כעשרים ערבים את השלושה ואיימה עליהם באבנים ובמקלות. פלדבאום ירה בקרקע, ונסוג יחד עם הצמד חלמיש. הערבים פנו למשטרה וטענו כי היהודים התקיפו אותם וירו עליהם. השלושה נעצרו על ידי המשטרה, אך לא פעלה נגד הערבים ואפילו לא חקרה אותם. זאת למרות תלונות נגדיות מצד היהודים. הטענה בבית המשפט הייתה שאין כוונה לחקור את הערבים כיוון שהם אלה התובעים בפרשה.



איציק ודני הואשמו בכך שירו על הערבים. למרות שאף ערבי לא נפגע מירייה, ולמרות שהתרמילים שנמצאו אינם מתאימים לרובים של איציק ודני, ולמרות סתירות אחרות בעדויות הערבים, העדיף בית המשפט את גרסתם ועל סמך זה בלבד הרשיע את איציק ודני, ודן אותם לשמונה ושבעה חודשי מאסר.



בערעור טענו איציק ודני כי הראיות מצביעות על כך שאינם אשמים, וכי בחקירה ובמשפט היו פגמים. התביעה הודתה בקיומם של הפגמים ואמרה כי אינה יכולה להסביר אותם. למרות זאת דחו בתי המשפט המחוזי והעליון את הערעור בטענה טכנית, וקבעו כי על איציק ודני ללכת לכלא.