"הרגשתי לא אחת כדון קישוט היוצא למערכה, אפילו ללא עוזרו הנאמן, עברתי דרך חתחתים, ויא-דלארוזה של ממש, ולצערי הצלחתי רק בחלק מהמקרים, לנפץ ולנתץ את חומת השחיתות שהלכה וגבהה ככל שחלף הזמן", במילים אלו פותח אריה אבנרי, עיתונאי ויו"ר הנהלת אומ"ץ את ספרו החדש - "זעקי ארץ מושחתת", שעל כריכתו מופיע אחת מ"גיבוריו" – ראש הממשלה, אהוד אולמרט.

"השחיתות שהחלה במדינה לפני ארבעים וחמש-חמישים שנה הגיעה בכהונת הממשלה הנוכחית לשיאים חדשים", אמר אבנרי. "הגעתי למסקנה", הוסיף, "שהתנהגותם המסואבת של ראשי המדינה, ובראשם אהוד אולמרט שצילומו מופיע על שער הספר היא בחזקת דג שמסריח מהראש, והסירחון מחלחל לזנב ומשפיע על אזרחי המדינה", אמר אבנרי לכתב ערוץ 7 שמואל אדלמן.



"הספר בא לספר לראשונה כיצד התעשרו בכירים במדינה ובראשם ראש הממשלה תוך כדי פעולתם הציבורית", אמר והוסיף "כשמדברים על מושגי הון ושלטון, הם לפעמים נראים כמושגים ערטילאיים, כאן אני מדבר על הון ושלטון המחובר אישית אל כמה מראשי המדינה, לא רק אל אולמרט אלא גם לאישים אחרים ממפלגת העבודה, וקדימה כמאיר שטרית, פואד בן אליעזר ורבים אחרים, אני רוצה שאזרחי המדינה יבינו סוף סוף באיזה מדינה הם חיים".



אבנרי דוחה טענות כאילו בספר תוקף את אולמרט בגלל סיבות פוליטיות, "אף אחד לא מכיר את דעותיי הפוליטיות", מציין "בספר מופיעים גם אישים מימין כאביגדור ליברמן ובנימין נתניהו, איש לא יוצא מקופח, לא מימין ולא משמאל ולא מהמרכז".



"הספר הוא תולדה של עבדה עיתונית בעמותת אומ"ץ שהיה לי הכבוד לייסד אותה לפני חמש שנים, הספר הוא חומר שנצטבר והוא סוקר גם את דמותה של אומ"ץ לאורך השנים הללו", אמר.



אבנרי מספר כי הוא מכיר את אולמרט במשך שנים ארוכות, "אני הייתי הראשון שאמר לאולמרט שהוא יגיע לגדולות כשהיה עוד רק סטאז'ר לפני קרוב לארבעים שנה, אך באותה הזדמנות אמרתי לו גם "אתה הולך בדרך עקלקלות".



בעקבות תחקיר שלו הועמד אולמרט לדין בשל פרשת חשבוניות המס בתנועת הליכוד, "מסיבות תמוהות וזועקות לשמים הוא זוכה", אמר, "לא רק שהוא מושחת", הוסיף אבנרי, "אלא שהוא משחית את המדינה וכל חלקה טובה ופוגע בשלטון החוק. מה שקורה במדינה הוא שאנשים חוששים מפניו וחוששים לחשוף שחיתויות ולשלם מחיר יקר".



בפרשיות שעולות בספר מאשים אבנרי את אולמרט בפרשת התקשרות בינו לבין קבלן מסוים שקיבל מענק מהמדינה בתנאים מיוחדים בהתערבות של אולמרט, אותו קבלן שיפץ "חורבה" לוילה עבור אולמרט, וילה שלאחר מכן נמכרה בסכום עצום.



"אנו רואים איך הקופה הציבורית שילמה לקבלן שצ'יפר את אולמרט באופן אישי, זהו שוד הקופה הציבורית ואני רואה את תפקידי יחד עם חברי באומ"ץ במטרה לשמור על הקופה הציבורית".



אריה אבנרי טוען כי הוא נתון כל חייו ללחצים ואיומים אך הוא אינו מתכוון להפסיק את עבודתו, "כאשר יענו אותי כן ארבה וכן אפרוץ ואכתוב ואאסוף ואגלה ואחשוף ואיש לא יבלום אותי", סיים.