הרב שמואל אליהו, רבה הראשי של צפת, מבקר בחריפות את תופעת ה"צניעות" המוגזמת של מספר נשים ברחבי הארץ העוטות רעלות ושכבות ביגוד באופן חסר פרופורציה. לדבריו מדובר בעיוות, כפי שאכן התגלה אצל מנהיגת הנשים הללו בבית שמש.



"הצניעות המוגזמת והחריגה הזו היא יוהרה ולא צניעות", אומר הרב אליהו ומזכיר את המונח התלמודי 'בתולה צליינית' שנועד לבקר נשים שמתפללות באופן מוגזם אך לעיתים מאחורי תפילות סגפניות אלה מסתתר עיוות נפשי בנושאים אחרים.



יצוין כי הרב אליהו הדגיש בדבריו כי הדברים אינם הכרחיים, אך לעיתים אכן כזה הוא המצב.



"כמה חודשים לפני שהתפרסמה הפרשה בבית שמש סיפרו לי על התופעה וביקשו את תגובתי לקראת כתבה באחד העיתונים. אמרתי להם כבר אז שזה מלמד על עיוות נפשי וצריך להיזהר מזה כמו מאש. בסופו של דבר הוציאו כתבה מתפעלת מהנשים הללו והדבר התפוצץ לכולנו בפנים".



לדברי הרב אליהו "בכל פעם שרואים את התחסדות היתר הזה מתגלה גם הצד השני". לשאלת המראיין, יגאל שוק, מה הם הגדרים בהם יש לנקוט בסוגיות צניעות אומר הרב אליהו כי המתכון הוא פשוט ובסיסי: כל מה שלמדנו מאמותינו. "הגבול הוא מה שנהגו רבותינו".



"צניעות היא דבר מבורך. גם תפילה היא דבר מבורך. אבל הגזמה לא", אומר הרב אליהו המזכיר בדבריו את העיקרון של "אל תהיה צדיק הרבה" כמתייחס לתופעות מעין אלה.



עם זאת ציין הרב אליהו כי יש לשער שכוונתן של הנשים שחברו לאותה אם מבית שמש היית טובה ולכן נהרו אחריה, אך התוצאות חמורות ונובעות מחוסר ביטחון רוחני שמביא לעצבנות וללחץ בקיום המצוות. הרב סיפר כי בלניות סיפרו לו על נשים הטובלות שלושים פעם בחומרה עצמית שלהן – גם זאת כחלק מעיוות רוחני.



"גם בחומרות הפסח, הדברים צריכים להיעשות בטוב טעם. אם טוב לאדם בכך ואם הוא שמח בכך. ההלכות הן לא סיבה לצעוק ולהסתכסך. כמה פעמים אני נקרא להשכין שלום בית אחרי הפסח... צריך לדעת את ההבדל בין חומרות להלכות", אומר הרב אליהו החותם את דבריו במילים המוכרות "חג כשר ושמח", אך מדגיש את ה"שמח" שבברכה כחלק עיקרי ומהותי שלה.