תמונת המחשה
תמונת המחשה
מערכת הביטחון והמערכת המשפטית חוקרת בימים אלה פרשה חמורה ביותר שנחשפה באורח מקרי לחלוטין.



על פי החשד המדובר ערבי ישראל הונה את מערכת המשפט הצבאית כשבמהלך תקופה ארוכה יצר מצג שקרי כאילו הוא נושא בתואר עורך דין ובתוקף תפקידו זה ייצג מחבלים פלשתיניים שנלכדו על ידי כוחות הביטחון. בחלק מהמקרים ייצג גם מחבלים שדם על ידיהם.



במהלך התקופה הפך החשוד, ט', למוכר מאוד במסדרונות שירות בתי הסוהר כשנפגש שוב ושוב עם מחבלים כלואים בתאיהם, והפך מקשר בינם לבין חבריהם ובני משפחותיהם. כאמור, בין השאר ייצג מחבלים בבתי משפט ובהכירו את לאקונות החוק הישראלי הצליח לא אחת להקל בעונשם של מחבלים ואף להביא לשחרורם באופן מוחלט או חלקי.



יצוין כי בין השאר ייצג ט'. גם מחבלים המוגדרים במערכת הביטחון ככאלה שדם על ידיהם.



בימים האחרונים, באופן מקרי לחלוטין, כשנסע ברכבו ברחבי השומרון נעצר על ידי חיילי צה"ל לבדיקה באחד המחסומים. החיילים ביקשו לבחון את תעודותיו ובעיני אחד החיילים נראה היה משהו חשוד בתעודות. חיילי המחסום עיכבו את ט' לבדיקה ארוכה יותר וזימנו למקום כוחות נוספים.



במהלך הבדיקה המאוחרת התעורר חשד כבד כי עו"ד ט' כלל אינו עורך דין ובמהלך למעלה משנה תעתע במערכת המשפט הישראלית והצבאית כשהציג את עצמו כעורך דין, וכאמור אף הוביל לשחרור מחבלים או להקלה בעונשם.



בימים אלה עצור ט' ומתנהלת נגדו חקירה בה נבחנים מניעיו, אם היו לאומניים בלבד או גם כלכליים. כמו כן נבדק אם מאחוריו עומד גוף כלשהו.



בלשכת דובר צה"ל נמסר כי הפרשה כולה נמצאת בחקירת המשטרה וכי אין לדו"צ מה לומר בפרשה לפי שעה. גורם ביטחוני אומר שהפרשה מוכרת בצה"ל מאז נחשפה באקראי בתקופה האחרונה.