המועמד לכנסת כנציג יש"ע בליכוד, עו"ד יוסי פוקס, פנה ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז בדרישה שיורה לראש הממשלה "להימנע מקבלת החלטות מדיניות מרחיקות לכת ו/או ממתן התחייבויות מן הסוג הזה, בעוד 'חרב' העמדתו לדין מרחפת מעל צווארו ופוגמת בשיקול דעתו".



עו" פוקס כתב את הדברים בעקבות החקירה המתנהלת נגד אולמרט בימים האחרונים, "ככל הידוע, מתן אישור לבצע חקירה כה דחופה כנגד ראש ממשלה מכהן, הינו דבר חסר תקדים, המלמד על חומרת החשדות נגדו", כתב עו"ד פוקס והוסיף, "ראש הממשלה נמצא במצב רגיש ביותר נוכח העננה הכבדה המרחפת מעל ראשו, ועליו להימנע מעשיית פעולות אשר יש בהן יותר מאשר חשד כי הן נעשות ממניעים פסולים".

הוא הוסיף בפנייתו למזוז כי "בצל החקירה הדחופה והחשדות החמורים כנגד רה"מ זימן אולמרט ישיבה דחופה עם אבו מאזן במשרדו והגיע עימו להסכם בהול על עקירת עשרות אלפי מתיישבים ביהודה ושומרון והכל כדי להלך אימים על מערכת אכיפת החוק לבל תהין להגיש נגדו כתב אישום שימנע מהלך היסטורי. אין ולא יהיו להבנות הללו כל תוקף משפטי או מוסרי, המהלך נעשה ממניעים פסולים ואולמרט יפנה את כסאו לפני שיספיק לפנות מתיישב אחד מהבית".





עוד כתב, "כדי למנוע פגיעה אנושה במה שנותר מאמון הציבור במערכת השלטון, אבקשך להורות לראש הממשלה להימנע מקבלת החלטות מדיניות מרחיקות לכת או ממתן התחייבויות מן הסוג הזה, בעוד 'חרב' העמדתו לדין 'מרחפת מעל צווארו' ופוגמת בשיקול דעתו".

בתוך כך אומרים הפורום המשפטי למען ארץ ישראל כי על ראש הממשלה, אהוד אולמרט, לצאת לחופשה לימי הזיכרון והעצמאות בשל החשדות נגדו.



הפורום פנה ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בבקשה להורות לראש הממשלה על כך. בפורום אומרים כי אין מדובר ביום עצמאות רגיל אלא בשיא של חגיגות ה- 60 לעצמאות ישראל.



נחי אייל מנכ"ל הפורום המשפטי כתב לרה"מ כי "כל ילד במדינה יודע כי ראש הממשלה חשוד במעשים חמורים. במצב ענינים זה נוכחותך בחגיגות השישים לעצמאות ישראל , ולהבדיל בארועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל מטילה צל כבד על הארועים והחגיגות."



הוא הוסיף כי "אמנם במדינה מתוקנת אין מעמידים אדם אל עמוד הקלון טרם שניתן לו יומו בבית המשפט , וודאי שלא ניתן לפגוע בזכויותיו של איש ציבור בטרם קבע היועץ המשפטי לממשלה דבר ברור בענינו, ואולם יש משמעות גם לכבודה של המדינה , גם לכבודם של חלליה , גם להורים השכולים".



עוד כתב, "יציאה לחופשה למשך ימי הזיכרון והעצמאות לא תפגע בזכותך ובחפותך ויש בה כדי לא לפגוע בימים הללו ובטקסים. אבקש להפנות את תשומת ליבך כי גם מר קצב , בעת שהחקירות נגדו היו בעיצומן בחר שלא להשתתף בארועי יום העצמאות בשנה שעברה".