סרטון הוידאו באדיבות הערוץ הראשון

כלת התנ"ך העולמית לשנת תשס"ח היא צורית ברנזון מנהריה, שזכתה בחידון התנ"ך העולמי לנוער יהודי לשנת תשס"ח שהתקיים בתיאטרון ירושלים, כשעל ידה צמיד כתום קיבלה ברנזון את הפרס מראש הממשלה, ומסרה לו מכתב בזמן קבלת התעודה. סגנה הוא אלעד פיניש תלמיד ישיבת אמי"ת בבאר שבע.

חידון התנ"ך העולמי לנוער יהודי לשנת תשס"ח נפתח בשעה 11:00 בתיאטרון ירושלים. הטקס נערך במעמד ראש הממשלה, אהוד אולמרט, שרת החינוך, הפרופ' יולי תמיר שרים וחברי כנסת.



חידון התנ"ך העולמי מהווה את שיאו של תהליך חינוכי בו משתתפים אלפי בני נוער מהארץ ומהתפוצות. לקראת החידון שיתקיים ביום העצמאות הגיעו ארצה 60 בני נוער יהודיים מ-37 ארצות בעולם: מקנדה וצפון אמריקה, דרום אמריקה, דרום אפריקה, אוסטרליה, הודו, בולגריה, רוסיה, רומניה, אוקראינה, אורוגואי, קולומביה, מקסיקו, הולנד, פולין, צרפת, צ'ילה, אוזבקיסטן, ברזיל, אנגליה, טורקיה, הונגריה, גרמניה, גורגייה ואירלנד.

בחידון העולמי ביום העצמאות ישתתפו 16 בני נוער שיתחרו על תואר חתן/כלת התנ"ך העולמי לנוער יהודי. בין המשתתפים בחידון העולמי ארבעה בני נוער מישראל, שתי כלות, ליאורה בך וצורית ברנסון. חתן, אלעד פיניש. סגנית, בת אל לוי שזכו בחידון התנ"ך הארצי שבאחריות מינהל חברה ונוער במשרד החינוך.

היום שיגר הרב שלמה גמרא, ראש ישיבת אור חיים ואולפנת אורות בטורונטו, שתלמידתו השתתפה בחידון מכתב בו כותב: "לצערי תחושת ההתרגשות שמלווה את כולנו בימים אלו, נחמצת ונעכרת עקב הידיעות על השתתפותה בחידון של כלת בתי הספר הממלכתיים, בת למשפחה מרכזית בכת היהודים המשיחיים, וסבורני שרבים בציבור בארץ אינם מודעים די הצורך למשמעות השתתפותה של נערה זאת במעמד המכובד של חידון התנ"ך לנוער יהודי בארץ ובתפוצות".

"אחד הגורמים ההרסניים ביותר בקרב יהדות התפוצות ובעיקר בקרב צעיריה, היא התנועה של יהודים למען ישו, או כפי שזה מצלצל היטב באנגלית Jews for Jesus. תנועה זו משקיעה ממון רב, זמן, ומאמצים בלתי נלאים לקרב יהודים לאמונה באותו האיש.

מדי שנה נתפסים אלפי אנשים, נשים, נערים וילדים, ברשתה של תנועה זו אשר מתמקדת באוכלוסיות חלשות מבחינה כלכלית או רגשית, תנועה אשר פושטת את טלפיה ומראה סימני טהרה, של בתי כנסת, "רבנים", שמירת שבת ומצוות מסוימות, כלפי חוץ, אך בה בעת נותרת במהותה טמאה כחזיר זה שאין לו סימני טהרה פנימיים. זו עיקר סכנתם של היהודים המשיחיים אשר מתחזים ליהודים כשרים ותמימים, ומנצלים את תדמיתם להעלות במכמורתם בחורים וגם בתולות, זקנים עם נערים בעלי רקע יהודי מוגבל".

"השיטות המיסיונריות של היהודים למען ישו, אכן גורמים להצטרפותם של אלפי יהודים לתנועתם, ובדיעבד להוצאתם מחיק היהדות. לסיכום, יעדיהם של היהודים המשיחיים הפוך לחלוטין לרוח וליעדי חידון התנ"ך ולערכים אותם הוא מייצג. כמי שמכיר מקרוב את דרכי הפעולה של אנשי הכת המסיונרית הזאת, וכמי שעד לפעילות האינטנסיבית שלה, אין לי כל ספק שכת זאת ישתמשו בכלת התנ"ך של בתי הספר היסודיים לקידום מטרותיהם ההפוכות במאה ושמונים מעלות לאלו של חידון התנ"ך. החידון אשר נועד לחשק ולחשל את הצעירים והצעירות היהודים בזהותם היהודית, עלול להפוך את חבורבורותיו, ולקדם את המטרות ההפוכות. צחוק הגורל הוא שתלמידינו הבאים מקהילה המשקיעה משאבים רבים במלחמה כנגד המסיון הנוצרי ותנועת היהודים למען ישו, צריכים ליסוע אלפי מילין כדי להבחן בחידון התנ"ך היהודי, כדי למצוא עצמם יושבים בשורה אחת עם נציגיהם של כתות החותרות תחת האושיות של היהדות, ושל חידון התנ"ך עצמו".

"על הגורמים האחראיים לחידון התנ"ך לתת תשומת לב רבה לנושא בעייתי זה, ועם כל הרצון להמנע מחילוקי דעות, וממחלוקות, הרי שכאן מדובר בנושא עקרוני מאין כמוהו, אשר כל כולו עומד בסתירה עם הרעיון המרכזי של חידון התנ"ך. עצימת עיניים והתעלמות במקרה זה, עלולה לשמוט את הקרקע מתחת ליסוד הרעיוני של חידון התנ"ך, ולרפות את ידי המחנכים בתפוצות מלעודד ולקדם את השתתפות תלמידינו במפעל מפואר ומבורך זה".



ב'יד לאחים' קיוו בשבוע האחרון כי יהיה מי שיחרים את החידון בשל השתתפותה של הנערה, בת אל לוי, תלמידת כיתה י"א בתיכון פסגת זאב בירושלים. לוי היא בת לכת המכונה 'היהודים המשיחיים', שפעלה בשורות המיסיון. הרב שלום ליפשיץ, יו"ר ארגון 'יד לאחים', קבע כי אם אכן יתקיים החידון כמתוכנן יהיה בכך חילול ה' חמור.



"תקנון החידון קובע שהוא מיועד ליהודים בלבד", אומר הרב ליפשיץ הסבור כי עדיין יגבר ההיגיון על השיקולים האחרים ומארגני החידון יבהירו ללוי כי היא לא תוכל להשתתף בחידון.