עמותת אומ"ץ פנתה היום ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בדרישה להורות על חקירה פלילית נגד ראש הממשלה, אהוד אולמרט, בפרשת ההנחה המפליגה שקיבל בעת שהתארח בשנת 2005, במסגרת ביקור פרטי, במלון פנינסולה בניו יורק.



במכתבה של עמותת אומ"ץ, באמצעות פרקליט העמותה, עו"ד בעז ארד, התבקש היועץ המשפטי לממשלה להורות למשטרה לחקור גם את החשד, שראש הממשלה העסיק את אנשי לשכתו, עובדי מדינה, בארגון אירועים ויחסי ציבור בקשר עם פתיחת תערוכת ציורים של רעיתו בניו יורק, באפריל 2005, וכן השתמש בנייר המכתבים הרשמי של משרדו, משרד התמ"ת, לצורך הזמנת מכובדים ומקורבים לאירוע הנ"ל.

העמותה מציינת בפנייתה כי על פי תחקיר שפורסם במוסף הארץ בשבוע האחרון, גויסה עובדת לשכת השר למשימת ארגון יחסי הציבור לתערוכה בה הוצגו עבודותיה של עליזה אולמרט, וביקשה לחקור אם היה קשר בין רכישת ציוריה של אשת ראש הממשלה על ידי אנשי עסקים וגופים כלכליים, לרבות מועדי הרכישה, לבין מעורבות של ראש הממשלה, גם בתפקידיו הקודמים כשר וכראש עיר, בענינים הנוגעים לעסקים של רוכשי הציורים.



בקשר למשמעות הפלילית של קבלת הנחה מפליגה במחיר האירוח במלון ע"י השר (דאז) אולמרט, ציין עו"ד ארד במכתבו את החלטת היועץ המשפטי לממשלה בפרשת הרב מצגר, מיום 3.4.06, בה נחקר הרב הראשי בענין הנחות שקיבל בעת בהתארח במלונות פאר בירושלים.