נשיא המדינה, שמעון פרס, נפגש אחר הצהריים עם ראש ממשלת דנמרק, אנדרס פוג רסמוסן, ודן עימו בקידום השלום הכלכלי באזור לצד התהליך המדיני כמו גם בקידום שיתוף הפעולה בין ישראל לדנמרק.

הנשיא פרס אמר לראש ממשלת דנמרק כי אם נשיא סוריה, בשאר אסד, רוצה באמת בשלום עליו להגיע לירושלים או להזמין את ראש ממשלת ישראל לדמשק. "אם נשיא מצרים אנואר סאדאת לא היה מגיע לירושלים ונואם בכנסת לא היה שלום עם מצרים", אמר.

בהקשר הפלשתיני אמר הנשיא כי יש התקדמות במשא ומתן, "אם כי יש ספק רב אם ניתן להגיע להסכם שלום מפורט עד סוף השנה". הנשיא פרס תיאר המצב הגיאופוליטי באיזור ואמר כי "איראן שואפת להגמוניה דתית על האיזור והקימה כבר שתי שלוחות – חיזבאללה בלבנון וחמאס בעזה. כל אלו אינם רוצים בפתרון שתי מדינות לשני עמים אלא בחיסולה של ישראל. חמאס, שהוא שלוחה איראנית, ממשיך לירות טילים על ילדינו למרות שישראל פינתה יישובים וחיילים מעזה", אמר פרס.

ראש הממשלה הדני שהגיע לברך את ישראל בשנת ה-60 לעצמאותה אמר לנשיא "אני שמח להגיע לכאן לחגוג איתכם את 60 שנות עצמאות ישראל. דנמרק תמכה בייסוד מדינת ישראל ואנחנו מאוד מתרשמים מההתקדמות שהשגתם ב-60 השנים האלו. היום ישראל משגשגת ומודרנית והיא סמל חשוב לדמוקרטיה".

רסמוסן הוסיף כי "תמכנו בישראל במלחמתה בטרור ותמכנו בכם במלחמתכם להשיג שלום ולכן אני רוצה להחמיא לכם על הצעד האמיץ לחזור למשא ומתן הישראלי-פלשתינאי. אנו חולמים שהמזרח התיכון יוכל לממש הפוטנציאל הכלכלי שלו ותוכלו לסמוך על כך שנתמוך בכם".

השניים הסכימו על הצורך בשיתוף פעולה בתחומי ההיי טק ובקידום השימוש באנרגיות חלופיות. רסמוסן אמר כי הוא מודאג מעליית כוחו של הנפט בעולם אותה הציג ב"התמכרות לנפט". רסמוסן שמכיר את פרויקט המכונית החשמלית אותו מוביל הנשיא, גילה כי הוא פועל להפוך את דנמרק לעצמאית וחסרת תלות בנפט.