הקהילה הנוצרית הקטנה (כ- 3,000 נפש) החיה ברצועת עזה סובלת מהתנכלויות של הגורמים האסלאמיים הקיצוניים, הבאים לידי ביטוי בפעולות אלימות ובפיגועי טרור. ב- 31 במאי 2008 תקפו רעולי פנים חמושים את שומרי בית הספר "אל-מנארה" וגנבו רכב השייך לאגודת הספר הקדוש והשמיעו איומים נגד מנהל האגודה. הנהלת האגודה הגישה תלונה למשטרת חמאס.



לא מכבר רצחו אלמונים, ככל הנראה פעילים מוסלמים קיצונים, את ראמי עיאד, אחד העובדים באגודה הנוצרית. העיתון "אל-חיאת" מוסר (2 ביוני 2008), כי מאז השתלטות חמאס על השלטון ברצועת עזה גברו ההתנכלויות למוסדות הנוצריים והמשטרה הפלשתינית הודיעה מספר פעמים על מעצר חשודים, ואולם עד כה לא הוגש כתב אישום נגד איש.



ארגונים אסלאמיים קיצוניים שמו להם למטרה לפגוע גם במוסדות וחנויות המייצגים תרבות מערבית העומדת בסתירה לערכי האסלאם. יעדי ההתקפות כללו: דוכנים למכירת סיגריות, מספרות, חנויות למכירת קלטות וידיאו ובתי אינטרנט קפה. חלקם הוצתו ואחרים פוצצו במטעני חבלה.

דו"ח של מערכת המודיעין קובע כי בשנה האחרונה התרבו תקיפות מוסדות ואישים נוצריים ומוסדות המזוהים עם התרבות המערבית ברצועת עזה, ע"י גורמים המזוהים עם הג'יהאד-העולמי או גורמי האיסלאם הרדיקלי. במהלך השנתיים האחרונות, קבוצות הקשורות לאל-קעידה נטלו אחריות על התקפות כנגד אישים ומוסדות נוצריים שמטרתן המוצהרת היא להבריח את הנוצרים מעזה.



במהלך ימי ביקורו הראשון של הנשיא בוש באזור (11-9 בינואר) בוצעו שתי תקיפות נגד בית הספר האמריקאי הבינלאומי בבית לאהיא אשר בצפון רצועת עזה. בעקבות האירוע הוציא משרד הפנים של חמאס הנחיות להגביר את האבטחה על מוסדות נוצריים ואף הקים ועדת חקירה למציאת האשמים. לפני פחות משנה, רצחו חמושים אלמונים עובד באגודת הספר הקדוש.