האגודה לזכויות האזרח עתרה לבג"ץ נגד הרמטכ"ל, מפקד כוחות צה"ל באיו"ש, הפצ"ר, מפקד אוגדת איו"ש ומח"ט הבקעה, בדרישה להסרת מחסום צפון ים המלח ולביטול האיסור על מעבר פלסטינים מיהודה ושומרון לחופיו הצפוניים של ים המלח, המצויים בשטחי יהודה ושומרון.



בנוסף, דורשת האגודה לפתוח בחקירה לבדיקת התלונה שהוגשה נגד מח"ט הבקעה, בגין מתן פקודה משיקולים פסולים.



בעתירה שהגישה עו"ד לימור יהודה מהאגודה לזכויות האזרח מצוין כי לאגודה הגיעה תלונתם של שני קצינים בצה"ל, שביצעו שירות מילואים במהלך חודש מאי 2007 באזור צפון ים המלח.

במהלך שיחת תדרוך הסביר המח"ט לקצינים את הסיבה להצבתו של המחסום – פגיעה בהכנסות של היישובים היהודיים מהמתרחצים בחופי ים המלח כאשר גם פלסטינים משתמשים בחופים. כלומר, כאשר יש "עירוב", יש פחות הכנסות.

אחד מהקצינים טען בפני המח"ט במהלך אותה שיחה, כי לנוכח דברים אלה מדובר במשימה ובמחסום בלתי-חוקיים. למרות זאת, ולמרות פניות נוספות מצד קצינים וחיילים בגדוד לא בוטלו המחסום וההוראות. פניות האגודה לזכויות האזרח לרמטכ"ל ולפצ"ר לא הועילו אף הן.



בעתירה נטען, כי במעשים אלה גוזל צה"ל מתושבי 'השטח הכבוש' כהגדרת העותרים את רצועת החוף היחידה, המצויה בשטח תוך שהוא מייחד אותה לשימושם הבלעדי של ישראלים, ולטובת רווחתן הכלכלית של ההתנחלויות באזור.

"אי-החוקיות, בהן נגועות פעולות הצבא זועקת לשמיים - מדובר במקרה מובהק, בו שיקולים ביטחוניים משמשים שלא לשמם, והעלאתם נעשית בדיעבד, כמסווה להשגתן של מטרות אחרות, זרות ופסולות. איסורי תנועה ומניעת כניסה למקומות ציבוריים בשטח הכבוש, הנגועים באפליה גזענית, הם מאפייני משטרים קולוניאליים", אומרים באגודה לזכויות האזרח.