לפני כשבועיים החלה "האגודה לזכות הציבור לדעת" במהלך להצבת פרשן מאזן לצידו של פרשן חדשות ערוץ 2, מר אמנון אברמוביץ'. או לחילופין החלפתו בפרשן אחר.



באגודת "לדעת" מספרים כי במסגרת המהלך, נפתחה עצומה באינטרנט, אליה מצורפת גם מצגת לצפייה ובה מבחר מתוך ציטוטים של הפרשן השנוי במחלוקת. עד כה חתמו על העצומה כ- 1,500 איש והמספר גדל בהתמדה כל העת.



הם מציינים כי הפיזור של החותמים מבחינת מיקום גיאוגרפי הוא עצום ומגוון וניכר מהערות החותמים כי העניין נוגע בנקודה רגישה אצל צופים רבים וחוצה גיל, מגדר והשתייכויות אחרות.



מהאגודה נמסר כי בתחילת השבוע הבא בכוונתם לפנות בנושא אל יו"ר הרשות השנייה, נורית דאבוש.



פרופ' אלי פולק יו"ר האגודה אמר כי "ההערות הפרטיות שמצרפים החותמים על העצומה, מדברות בעד עצמן. עבור רבים בציבור הרחב, הסגנון של אברמוביץ כבר עבר ממזמן את גבולות הלגיטימי".



נזכיר כי בחודש אפריל האחרון תושבי מגרון שלחו מכתב לנורית דאבוש – יו"ר הרשות השניה, אבי וייס – מנכ"ל חברת החדשות וגיורא רוזן – הממונה על תלונות הציבור בו הם התלוננו על דבריו של הפרשן אמנון אברמוביץ במהדורת החדשות



"במהדורת החדשות של יום שלישי י"א באדר ב' התשס"ח (18/3/08 למניינם), אירחה יונית לוי את אמנון אברמוביץ', כדי לשמוע ממנו על "פינוי המאחז מגרון" כלשונכם. אברמוביץ', שנוטה להשתמש בלשונו החדה לעיתים קרובות גם על חשבונם של אחרים, עשה זאת הפעם על חשבוננו, תושבי הישוב מגרון", כתבו התושבים.



התושבים כתבו כי, "אברמוביץ', כדרכו, רק ביקש להוסיף כמה מילים. מילים מיותרות, מילים שחבל שנאמרו, שהן דעתו האישית, שנאמרו תוך שימוש שתלטני בבמה הציבורית שניתנה לו. ונצטט: "זהו מאחז בלתי חוקי המפורסם, המתריס והמקניט מכולם, שכן כל כולו בנוי על קרקעות פרטיות, על קרקעות שנשדדו מאנשים פרטיים והוקם כבר לפני כשמונה שנים".