חוק 'ביתי הוא מבצרי - הגנה מפני פורץ' המכונה 'חוק דרומי' אושר היום לקריאה שניה ושלישית בועדת החוקה של הכנסת.



ח"כ ישראל כץ (ליכוד), יוזם החוק, אמר כי מדובר בחוק מהפכני שברגע שיושלם יביא למהפך דרמטי בצמצום היקף תופעת הפריצות ויגביר את תחושת הביטחון של האזרחים במדינה.



על פי הצעת החוק הזו אזרחים יוכלו להתגונן בפני פורצים ואף לירות בהם ולהורגם מבלי לשאת באחריות פלילית. הדיון התקיים לקראת קריאה שנייה ושלישית בחוק.



באחד הדיונים על החוק אמר יו"ר ועדת חוקה, ח"כ פרופ' מנחם בן-ששון כי "המציאות כיום היא שאנשים מתקשים להגן על גופם ועל רכושם מפני פורצים. עלינו לפעול על מנת לשנות את מאזן ההרתעה בין האנשים תמי הלב לאלה המבקשים לפגוע בהם".



הצעת החוק נולדה בעקבות המקרה בו ירה למוות שי דרומי בפורץ שחדר לחוותו, ליד היישוב מיתר שבדרום. כזכור בתחילת שנת 2007 יצא שי דרומי, לאחר שסעד עם משפחתו וחבריו את סעודת ליל השבת, אל הדיר שלו כדי לשמור כהרגלו והתמקם בחדרון שבתוך הדיר. באישון לילה שמע רעשים, קפץ החוצה, ראה את כלבו המורעל גוסס ואת גדר הדיר הפרוצה והבין שהוא נתון בסכנת חיים אל מול ארבעה גנבים רעולי פנים. דרומי פתח באש לעבר הארבעה שניסו לפרוץ לחוותו שליד מיתר. כתוצאה מהירי נהרג אחד הפורצים, בן 25, ואחר נפצע באורח קשה. שני חבריהם הצליחו להימלט.



משפחתו מסרה אז כי כל שעשה היה להגן על עצמו ועל בני משפחתו. בעקבות האירוע נעצר דרומי, והוגש נגדו כתב אישום באשמת הריגה. ונפתח משפטו בבית המשפט המחוזי בבאר שבע.