בראיון לערוץ 7 מסביר רועי גיפמן, מדוע שיגר מכתב לכ-2500 מוסדות חינוך וביקש מהם להסיר את תמונתו של ראש הממשלה מקירות בית הספר.

"אדוני המנהל! המכתב הזה מופנה אליך כמנהל, מחנך ואיש שמקנה ערכים. תושבי ישראל נחשפים לחקירות של ראש הממשלה ולעדויות משפילות. כשכל זה הוא חלק מסדרת חקירות, משפטים, חשדות שעשו הוא וחלק מבכירי הממשלה. לכל החשדות הללו יש בסיס משותף, הם קרו בעת שראש הממשלה כיהן בתפקידים ציבוריים והוא נחשד בכך שהשתמש במשאבים לאומיים לצורך טובות הנאה פרטיות", כתב גיפמן.

"חשוב להדגיש, אני וחברי מכבדים את ראש הממשלה אף אם אנו חולקים על דרכו. במקרה הזה אנחנו חושבים שהוא לא ראוי לשמש דמות לחיקוי מוסרי. "אמות המידה המוסריות" שראש הממשלה מייצג אינם מושא לחיקוי. ה"אחריות" שראש הממשלה גילה אחרי מלחמת לבנון השנייה אינה האחריות שראוי לחנך לה".

"אם אתה רוצה לומר אמירה חינוכית לתלמידיך, אתה יכול להסיר את תמונתו של ראש הממשלה מהחדר שלך ומאולם בית הספר. אין שום חוק שמחייב אותך לשים את תמונתו של אדם שנחשד בפלילים תלויה מעל ראשך".

"אפשר לתת לזה ביטוי פומבי ואפשר לעשות כן בשקט. בכל מקרה ההסרה הזאת תחזיר אותנו לשפיות מסוימת ביחס לדברים שמותר ואסור לעשות לראשי ממשלות לעשות. אנו בטוחים שהמעשה הזה יתרום לטוהר המידות של ראשי ממשלות ושרים היום ובעתיד".

גיפמן, תלמיד כיתה י"א בישיבה התיכונית בחיספין, מספר כי היוזמה נולדה אצל קבוצת נערים, דתיים וחילוניים "שמוטרדת מהמצב כיום של העם והמדינה". "הכרנו בעקבות מבצעי פנים אל פנים שערכנו לקראת תוכנית ההתנתקות, ומתוך פעילות משותפת בגבעת שמואל, מקום מגורי".

"אנו רואים אידיאל בכך שהנוער ידבר על ערכים וינסה לשנות משהו במדינה הזאת, והתחושה שלנו היא שראש הממשלה שעומד בראשינו הוא לא אדם מוסרי. לא משנים הפרטים כמו האם הוגש נגדו כבר כתב אישום או לא, אבל אמון העם הנמוך בו וההנאות שבהם הוא עסוק, מראים שהוא לא חושב כל הזמן רק על עם ישראל בלשון המעטה".

"מי שעסוק במקום לדאוג לשבויים, לשחרור פולארד ולטיפול בנכים, בפרשיות של שחיתות, הוא לא דמות לחיקוי. אנחנו מחפשים ראש ממשלה שלא יהיה מואשם, לא יצטרך להתמודד עם החוק, הגענו למסקנה שראש הממשלה לא משמש כיום דוגמה ואיננו דמות להערצה".

"אני לא רוצה לזלזל בכבוד ראש ממשלה. בעיני ראש ממשלה הוא כמו מלך, הממלכתיות מאוד חשובה לי, אך הנוער חושב שהתמונה של ראש הממשלה מבטאת תמונה של אדם שכל כולו משדר אידיאלים וערכים של עם ישראל".

גיפמן הוסיף כי הוא מעוניין שהאמירה תתפשט מהקבוצה עליה הוא נמנה ותהפוך לאמירה כללית של כל הנוער, "הרי הנוער הוא מי שינהיג את המדינה בעתיד, אכפת לנו ממה שקורה, אנחנו עוד שנה מתגייסים לצבא, כואב לנו מה שקורה עם ההנהגה ורוצים הנהגה אחרת".

גיפמן סיפר כי שלח את המכתב כבר ל-2500 מוסדות חינוך, באמצעות רשימת תפוצה באי-מייל, והפעולה הבאה שאותה הוא מתכוון לעשות היא "לצאת לכל ערוצי הטלוויזיה ולכל מקום שאפשר, לעורר את עם ישראל, לעורר את הנוער, שיזעק את הזעקה הזאת, אסור לנו להתייאש, אני חושב שלא כולם מושחתים, ומטרת הקריאה שלי היא לעורר את עם ישראל. אני מאמין שהנוער יכול לעורר את עם ישראל, שתעמוד בראשו דמות ראויה יותר".