חברי ארגון השמאל הקיצוני "שוברים שתיקה" ביטלו את סיורם בחברון לאחר שהמשטרה הודיעה כי אינה מוסגלת לאבטחם מחשש לאלימות של מתיישבי חברון כלפיהם.



עשרות מתיישבים ופעילי ימין צרו על האוטובוס של חברי התנועה והשוטרים לא הצליחו לפזרם. איש מהמפגינים לא נעצר.



ממתיישבי חברון נמסר כי "לאחר שעה וחצי של המתנה, החליטו השמאלנים לעשות אחורה פנה ולהתקפל". הם ציינו כי בחברון חיכו לאנשי השמאל הקיצוני עשרות צעירים שהתכוונו להגיב על הפרובוקציה".



על כך שהמשטרה ניסתה לאפשר את קיום הסיור אמרו, "מוזר שכאשר אנשי ימין רוצים לבוא לאום אל פאחם, המשטרה מונעת זאת אך כאשר מדובר באנשי שמאל קיצוני, אז יש מי שמבקש לקפל את החוק ולתת להם להפר סדר".

לפני כשבוע הורה שופט בית המשפט העליון אליקים רובינשטיין לפרקליטות המדינה ולארגון השמאל הקיצוני "שוברים שתיקה" להגיב בתוך שבוע לטענות הישוב היהודי בחברון, שביקש להצטרף כ"צד" לעתירה העוסקת בפעולות המחאה והפרות הסדר של "שוברים שתיקה" בחברון.



בעתירה דורש ארגון השמאל הקיצוני מהמשטרה לאפשר לו להמשיך לקיים את פעילויותיו (אותן הוא מכנה "סיורים לימודיים") בתוככי הישוב היהודי בחברון, פעילות שהופסקה לאחרונה עקב התפרעויות והפרות סדר מצדם של אנשי השמאל.



אורית סטרוק, מנהלת המחלקה המשפטית של הישוב היהודי בחברון, טוענת כי כי פעילות "שוברים שתיקה" אינה מסתכמת ב"סיורים לימודיים", וכי מדובר בפעילות פרובוקטיבית, המתבצעת תוך הפרת החוק והסדר, עימותים עם אזרחים, עם שוטרים ועם חיילים, חסימות כבישים תוך סיכון חיי אדם, והתססה של האוכלוסיה הערבית בחברון כנגד האוכלוסיה היהודית בעיר.



עוד היא מציינת כי כנגד איש השמאל הקיצוני יהודה שאול נפתחו בשנה האחרונה מספר תיקי חקירה בין היתר בשל כך שבאותם "סיורים לימודיים" הוא פעל בדרכים לא חוקיות, ארגן פרובוקציות ותהלוכות בלתי חוקיות, השתולל,התסיס,התפרע, ואף תקף את אנשי כחות הבטחון.

בנוסף כתבה כי סיורי "שוברים שתיקה" הופסקו לאחר בערב שביעי של פסח ארגן יהודה שאול צעדה בלתי חוקית על ציר התנועה היחיד של הישוב היהודי בחברון, תוך שחברי הקבוצה אותה הנהיג מתפרעים וחוסמים את הכביש, המשמש כציר בטחון, מניפים שלטים בעברית ובערבית בגנות תושבי העיר היהודים, מתעמתים עם אזרחים שלווים, מתסיסים את ערביי העיר, ואף מתעמתים עם שוטרים, וחוסמים את דרכה של ניידת משטרה. ארוע חמור זה – שללא כל ספק היווה את הגורם להחלטת המשיבים למנוע המשך הגעתם של העותרים לעיר - הוסתר לחלוטין מעיני בית המשפט.