אנשי הימין, ברוך מרזל ואיתמר בן גביר, עתרו לבג"ץ נגד מפקד משטרת מחוז ירושלים, אהרון פרנקו, משטרת ישראל, ראש עריית ירושלים, אורי לפוליאנסקי, עריית ירושלים ו"הבית הפתוח" בדרישה למנוע את קיום מצעד התועבה הצפוי להתקיים בירושלים בשבועות הקרובים.



השנים טוענים כי בניגוד להחלטת בית המשפט צעדו משתתפי המצעד בסמוך לאזורים דתיים וחרדים תוך פגיעה ברגשותיהם, "צעדה זו יש בה כדי להפר את האיזון שעמד עליו בית המשפט העליון בהחלטות הקודמות באשר למצעדים בשנים עברו ורק לפיכך דין העתירה להתקבל".



"יתרה מזאת, ניסיון העבר מלמד כי אין לסמוך על הצהרות ואמירות נציגי המשיבה 5 (הבית הפתוח) בבית המשפט בעבר הם הבטיחו לבית המשפט בהצהרות שנלקחו בחשבון בפסק הדין כי 'המצעדים ישמרו על אופי צנוע ובלתי מתריס של האירוע' כאשר בפועל כל המצעדים של השנים האחרונות נשאו אופי מתריס, מקומם , פרובקטיבי שיש בו משום התגרות".



עוד נכתב בעתירה: ציבור המבקש לעמוד על זכויותיו לקורא לשוויון ולעורר מודעות למאבקו אינו פועל בדרכים מקוממות ואינו מנסה לכפות את נטיותיו המיניות על ידי מעשים מגונים פומביים הנעשים ברחובה על עיר.



העותרים יטענו כי המצעד השנה פוגע באורח דרסטי בחופש התנועה של אזרחי ירושלים. הרי לא עסקינן במצעד באצטדיון סגור בשכונה מרוחקת או לחלופין במצעד של שעה ברחוב צדדי אלא במצעד המתעתד לעבור ברחובות הראשיים של בירת ישראל כאשר רחובות אלה יהיו חסומים ופקוקים זה שעות ארוכות.



העותרים יוסיפו ויטענו כי למשיבים חלופות רבות ושונות לקיום האירועים – חלופות שלא יהיה בהם משום פגיעה ברגשות או פגיעה בחופש התנועה ואולם חלופות אלה לא נבחנו דיינם ולא הושקעה מחשבה אמיתית באינטרסים האחרים פרט ל"זכויות " הקהילה עליהם נמנים אנשי המשיבה 5".

לפני מספר ימים הודיעה קבוצה של 12 חברי כנסת בראשותו של ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי-מפד"ל) על שורת צעדים פרלמנטריים, משפטיים וציבוריים כדי לסכל את קיום המצעד בבירה. בין היתר שוקלים חברי הכנסת לעתור לבג"ץ כדי למנוע את קיומו.