הרב גיסר רב הישוב עפרה משיב להאשמות של העיתון החרדי "יתד נאמן" על כך שההיתר שהרב נתן לבנות בשבת על ידי נוכרים הוא "פריצת גדר" ו"סולם ערכים מעוות", ותוקף בחזרה. הרב גיסר: מדובר בשולחן ערוך מפורש. התורה לא נמצאת רק אצל "יתד נאמן".



העיתון החרדי "יתד נאמן" תקף בחריפות את החלטת רב הישוב עפרה, הרב אבי גיסר, להתיר לנוכרים לבנות בשבת בעפרה. ההיתר ניתן בעקבות החשש להריסת הבתים בעקבות עתירת ארגוני השמאל "יש דין" ו-"בצלם" לבג"ץ.



הרב גיסר אומר שההיתר לבנות בשבת בארץ ישראל על ידי אמירה לנכרי זה שולחן ערוך מפורש ומדובר בכלל בויכוח אידיאולוגי ולא הלכתי: "כל איש תורה ואיש הלכה יודע היטב את המצבים שבהם אמירה לגוי מותרת. והמצבים האלה מתאימים ביותר למצב שנוצר באותה שבת אחת ויחידה בעפרה. כאשר השאלה הייתה אם דיירים יספיקו להיכנס לבתים אם לא, כל בעל הלכה יודע שאמירה לנכרי מפני מצווה דרבים מותרת, ומפני צורך גדול מותרת, ומפני הפסד גדול שהוא נחשב צורך גדול - הפסד כספי, מותרת. ובראש ובראשונה, הלכה מפורשת ברמב"ם ובשו"ע שלקניין בתים בארץ ישראל ולחזק את ידי ישראל בארץ ולהחליש את כוחם של מי שאינם יהודים המחזיקים בארץ, נכתב במפורש בגמרא חמש פעמים, ובהלכה בכל מקום, ונפסק להלכה בשו"ע ובמשנה ברורה שאמירה לנכרי לעניין קניית בית בשבת מותרת. וכך פסקו גדולי הרבנים שלנו בעבר רק שאז זה לא קיבל פרסום."



הרב גיסר תוקף בחריפות את העיתון החרדי מבית מדרשם של הליטאים. הרב אומר שמדובר במגמה לפגוע בעולם התורה של הציונות הדתית. מגמה שבאה לידי ביטוי ביחס לרב דרוקמן ולסוגיות עקרוניות שבתפר בין דת למדינה. הרב גיסר שואל איפה היה יתד נאמן כאשר עקרו מתים מגוש קטיף מקבריהם וכאשר הפלשתינים שרפו בתי כנסיות בגוש קטיף. "שם ההסכמים הקואליציוניים גרמו להם לשתוק", אומר הרב גיסר.



"מה רוצה יתד נאמן? – יתד נאמן ממשיך בקו של חיסול התורה של הציונים הדתיים. מבחינתם הרב דרוקמן איננו רב, רבני הציונות הדתית מחללים שבתות ומאכילים טרפות ונותנים היתר מכירה שאינו היתר. זה מאבק על החזית. מיהו רב בישראל ואיפה נמצאת התורה. יתד נאמן יגיד כל דבר שקר וכל דבר עוול כדי להציג מצג שווא שהתורה נמצאת רק אצלו ובזה הוא חוטא לכלל ישראל ומרחיק אנשים מהתורה."



"זו אידיאולוגיה שאומרת שתורה יש רק בחצר שלנו ויתד נאמן הם לבלרי החצר. זה ממש כמו המלחמות של החסידים והמתנגדים של פעם. אמנם כשהמתנגדים כתבו דברי השמצה על החסידים הם היו יותר חריפים מיתד נאמן של היום. אבל כנראה שיתד נאמן מנסה להקים לתחייה את המלחמות בין חסידים למתנגדים אז אם כך, יהי חלקי עם החסידים."



"העיתון הזה לא יצא מגדרו כאשר הערבים במו ידיהם ניפצו וחיללו שלושים בתי כנסת בגוש קטיף וכאשר עקרו מתים מקבריהם בגוש קטיף אז הוא לא השתלח באף אחד, אז הוא היה שקט ביותר כי היה לזה חשיבות קואליציונית וכספית. ברגע שהוא משוחרר ורואה שיש לו קורבן נוח, אז העיתון הזה מתיר את חרצובות לשונו חסרת הרסן וכותב מה שהוא רוצה על כל דבר שבעולם."



המאמר ההלכתי של הרב גיסר בעניין אמירה לנכרי בשבת ולסוגיה בעפרה יתפרסם בשבת הקרובה בעיתון בשבע.