תחת הכותרת "התשובה לסרקוזי" יערכו ארגוני הימין כנס חירום בישוב תקוע שבגוש עציון ביום שני הקרוב בשעה 19:30. הכנס יערך עבור קונדיליסה רייס וכל אלו שחושבים שארץ ישראל שייכת לעם אחר.

אלי הרץ שכתב את "ארץ זו היא ארצי" ישוחח בכנס על המסמך שחיבר תחת הנושא "הזכויות הבלתי ניתנות להפקעה לעולמים שהעניק המשפט הבינלאומי לעם היהודי על ארץ ישראל כולה".

איש פורום נהלל, צפריר רונן, אמר לערוץ 7 "סרקוזי, עמד בכנסת ישראל ואמר לכולנו, שארצנו אינה ארצנו, ועלינו ללכת ממנה כי היא שייכת למישהו אחר, סרקוזי כראש ממשלת צרפת, היה צריך לדעת שצרפת עצמה הייתה בין החותמות על "המנדט לארץ ישראל".



"מדהים איך דווקא מדינת ישראל מתעלמת מהעקרונות המשפטיים שאומצו ב 1922 ב"מנדט על ארץ ישראל" (פלשתינה) המופיע  במסמך המכונן של מדינת ישראל, הלא היא מגילת העצמאות, בה נאמר: זכות זו הוכרה בהצהרת בלפור מיום ב' בנובמבר 1917 ואושרה במנדט מטעם חבר הלאומים, אשר נתן במיוחד תוקף בין-לאומי לקשר ההיסטורי שבין העם היהודי לבין ארץ-ישראל ולזכות העם היהודי להקים מחדש את ביתו הלאומי".

רונן מסביר "זכות זו, על כל ארץ ישראל המערבית, לא עברה כל שינוי בחוק הבינלאומי, והיא תקפה גם היום ומבוססת על עקרונות המשפט הבינלאומי המבטיח, שלא יימסר שטח משטחי ארץ ישראל לשליטה זרה".

עוד אומר רונן כי הכנס נועד להכניס מחדש לשיח הציבורי את חזון חבר הלאומים והמשפט הבינלאומי, כלשונו.  "מארגני הכנס אומרים בפירוש לעולם כולו, וגם לסרקוזי, לקונדילסה רייס, למחלקת המדינה ולעולם כולו: המשפט הבינלאומי אסר להקים מדינת ערבית מוסלמית בלב ארץ ישראל כי הוא מסר את הארץ רק לעם היהודי. הצמדות למשפט הבילאומי שכל העולם מחוייב אליו, היא אשר בסופו של תהליך תוביל לריבונות מלאה של מדינת ישראל על כל ארץ ישראל. רק מילוי קפדני של חזון חבר הלאומים יוביל לשלום במזרח התיכון כולו".

"הכנס הזה הוא יריית פתיחה לגיבוש תכנית מדינית אלטרנטיבית לתכנית אוסלו, המבוססת על עקרונות המשפט הבינלאומי, שהעניק לעם היהודי את הריבונות על כל ארץ ישראל".