אמש (א') הושק קו האוטובוס הראשון לבית אורות השוכנת במרומי הר הצופים בירושלים. הטקס החגיגי שהתקיים סיכם שלוש שנות מאבק ציבורי למען הפעלת הקו אשר מחבר בין שני חלקי העיר.



בתחילתו של הטקס יצא האוטובוס ממנהרת האוטובוסים של האוניברסיטה העברית בהר הצופים כשנוסעי הכבוד של האוטובוס היו יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ויו"ר המפד"ל ח"כ זבולון אורלב, מזכ"ל המפד"ל שר-שלום ג'רבי, מנכ"ל בית אורות שלמה צוויקלר, מנהל התנועה של חברת "אגד" באזור ירושלים ניר לנדאו, נציגים נוספים מחברת "אגד", תלמידי הישיבה ודיירי השכונה. לאחר מכן ירדו הנוסעים בשירה ובריקודים בתחנת האוטובוס הסמוכה למתחם בית אורות. ח"כ אורלב שהתכבד בגזירת הסרט בירך את ברכת "שהחיינו" ומשם עלו הנוכחים ל"מצפה המשואות" הסמוך למקום אשר מוחזק על ידי הישיבה משם נשקף נוף מרהיב על כל ירושלים והר הבית בתוכה.



במאבק נטלו חלק, בין השאר, ח"כ זבולון אורלב, דוד הדרי, חבר מועצת העיר ירושלים וח"כ לשעבר שאול יהלום ושראל שפייר, תלמיד הישיבה. ראש הישיבה, הרב דני איזק שפתח בדברים בטקס הזכיר כי "בעז"ה תהיה פה שכונה והקו הזה יהיה מאוד רווחי, אבל הוא מתחיל מהצד האמיתי של בניינה של ירושלים".



ח"כ זבולון אורלב אמר כי: "מי שמכיר את ההיסטוריה של מדינת ישראל יודע שגבולותיה של מפת ההתיישבות נקבעו על פי מפת התחבורה הציבורית. בכל מקום שהתחבורה הציבורית הגיעה אליו היה גם יישוב".



ניר לנדאו, אשר הציע את הפתרון המעשי להסדרת התחבורה הציבורית לבית אורות ראה את פעולתו כהמשך ישיר להיסטוריה המשפחתית שלו. בדבריו בטקס סיפר בהתרגשות כי אביו, גם הוא נהג ותיק ב"אגד", היה הראשון אשר נכנס עם החיילים להר הצופים מיד לאחר שחרורה של ירושלים המזרחית במלחמת ששת הימים.



את האירוע סיכם מנכ"ל הישיבה, שלמה צוויקלר ואמר: "אנו רגילים כבר לדרך הגאולה של עם ישראל קמעא קמעא. לפני שמונה עשרה שנה הוקמה ישיבת בית אורות אשר היוותה נקודה יהודית יחידה ממזרח להר הבית. מאז, לאט לאט, שלב אחר שלב, הולך ונרקם סיפור הגאולה של עמנו: ישיבת הסדר מוקמת, בית מדרש הולך ורב, שכונה יהודית ראשונה עולה על הקרקע ומעתה, לא יצטרכו תלמידי הישיבה לכלות זמנם לריק בצעידה של חצי שעה אל ומהישיבה. לא עוד תחושת איום בצעידה בחושך אל בית אורות וממנה, אלא תחבורה ציבורית מוסדרת המחברת את הר הזיתים והישיבה בתוכו לעורק תחבורה מרכזי בירושלים".