אנשי תא הסטודנטים 'התקווה' באוניברסיטת חיפה שבים וטוענים כי ביום שחרורם של המחבלים ובראשם סמיר קונטאר קיימו סטודנטים באוניברסיטה הילולות שמחה ואף חילקו ממתקים ותמונות של סמיר קונטאר. לדבריהם לא מדובר באירועים סביב הבחירות לועד הסטודנטים הערבים אלא בשמחה על שחרור המחבלים.



מיכל מניין, יו"ר תא 'התקווה', סיפרה ביומן ערוץ 7 על התחושות ביום רביעי האחרון."היינו המומים", אומרת מניין. "זו הייתה תחושה שאנחנו בלבנון ולא באוניברסיטת חיפה. הסטודנטים הערבים חילקו ממתקים, פיצות, דברי מאפה ובלונים. הם אמנם טענו שמדובר בבחירות לוועד הערבי אבל בינם לבין עצמם הם חילקו והעבירו תמונות של סמיר קונטאר".

"הייתה תחושה שאנחנו בלבנון ולא באוניברסיטת חיפה. הסטודנטים הערבים חילקו ממתקים, פיצות, דברי מאפה ובלונים. הם אמנם טענו שמדובר בבחירות לוועד הערבי אבל בינם לבין עצמם הם חילקו והעבירו תמונות של סמיר קונטאר". (מיכל מניין)





את עיקר ביקורתה מטיחה מניין בהנהלה שלדבריה חטאה בכך שאפשרה קיומו של יום הבחירות ביום קשה זה של הגעת ארונותיהם של אודי גולדווסר ואלדד רגב ז"ל ושחרור המחבלים, לדבריה נותנת ההנהלה גיבוי לתאי הסטודנטים הערבים המקיימים שוב ושוב אירועי הסתה נגד המדינה, בין אם מדובר באירועי 'נכבה' ובין אם מדובר בהפצת חומרי תעמולה נגד המדינה. "עצוב שמוסד אקדמאי מאפשר לאירועים כאלה להתרחש", אומרת מניין.



"יש מגמת תמיכה של ההנהלה בתאים הערביים", היא אומרת ומוסיפה: "זה נראה כמו מדיניות מכוונת. לא נעשה שום דבר כדי למנוע את המעשים הללו".



לדבריה אירועים אלה, החוזרים ונשנים ברחבי הקמפוס, יוצרים תחושה קשה בקרב הסטודנטים ו"זו הסיבה שהקמנו את התא. לצעוק נגד הסטודנטים שפועלים כאן באין מפריע".



לדברים אלה של מניין מגיב דובר אוניברסיטת חיפה, ד"ר אמיר גילת שקובע כי דבריה הם "אוסף גדול של אי דיוקים"



בפתח דבריו הוא מזכיר את פרויקט ההנצחה הייחודי של האוניברסיטה ל-119 חללי המלחמה, פרויקט בו הוענקו 119 מלגות לזכר הנופלים. לדבריו מדובר בהוכחה ניצחת לרגישותה של האוניברסיטה. "להאשים אותנו בחוסר רגישות זה פשוט לא נכון", אמר.



באשר למכלול התנהלותם של הסטודנטים בתאים הערביים של האוניברסיטה, אומר ד"ר גילת כי אמנם חבל שלא כל הסטודנטים עוסקים בלימוד בלבד, אך ההנהלה רואה בחיוב פעילות ציבורית ומאפשרת פעילות שכזו כל עוד זו עומדת בחוקי המדינה ובנהלי האוניברסיטה. לנוכח קביעה זו מתפלא גילת כיצד זה טוענים אנשי 'התקווה' שלא ניתנת להם אפשרות לפעול בין כותלי הקמפוס.



גילת גם מתפלא לשמוע את הטענות על הסתה ברחבי האוניברסיטה. "אני לא בטוח שאנשי 'התקווה' קראו את החומר בערבית. בעבר כשהיה חומר הסתה אספנו אותו ונחקרו מפיציו. אנחנו מחמירים בנושא הזה ולא ניתן יד להסתה בקמפוס".



ובאשר לאירוע ביום רביעי האחרון מציין גילת כי אכן מדובר היה בבחירות לוועד הסטודנטים הערבי, אירוע שנקבע זמן רב מראש וגם אם ניתן להבין את הטענות על שלא בוטל האירוע לנוכח שחרור המחבלים והגעת הארונות, הרי שניתן גם להבין קיומו של אירוע שנקבע זה מכבר.



גילת מציין שאכן, כחלק מאירוע הבחירות והניסיון למשוך סטודנטים אל הקלפיות חולקו שוקולדים ובקלאווות, אך עם זאת הוא קובע כי כשפנו סטודנטים יהודיים להנהלה והפנו את תשומת ליבם לאפשרות הפגיעה בהם, ניגשו אנשי הדיקן לערבים וביקשו שתיפסק חלוקת הממתקים ואכן הופסקה החלוקה.



באשר לקיומן של תמונות קונטאר באירוע אומר גילת באופן נחרץ כי "לא היו ולא נבראו תמונות שכאלה. שיציגו אנשי 'התקווה' עדות אחת לקיומן של תמונות כאלה".



"כשפנו סטודנטים יהודיים להנהלה והפנו את תשומת ליבם לאפשרות הפגיעה בהם ניגשו אנשי הדיקן לערבים וביקשו שתיפסק חלוקת הממתקים ואכן הופסקה החלוקה". (ד"ר גילת, דובר האוניברסיטה)



גילת מוסיף ומספר כי לקראת מערכת הבחירות הנוכחית ביקשה הנהלת האוניברסיטה סיוע של המשטרה להשלטת סדר. זאת בעקבות אירועי העבר בהם פרצה קטטה. מהלך זה זכה לביקורות קשות מצידם של הסטודנטים הערבים שקבלו על הכנסת משטרה לקמפוס. "זה מוכיח שיש טענות משני הצדדים. זה סימן שאנחנו בסדר".



"מצער שגורמים אינטרסנטיים מנצלים את האווירה השקטה שיש כאן למטרות זרות", חותם גילת את דבריו.



מניין מצידה שבה וטוענת לאמיתות דבריה וקובעת "ההנהלה מתכחשת לאמת. הם לא ערכו חיפושים בדוכנים כדי לבדוק את הטענות. אני מקווה שהבעיה של ההסתה תיבדק ותטופל".



ד"ר גילת מצידו קובע כי "לא הייתה הסתה. לא היו תמונות של קונטאר. הייתה תמונה אחת של צ'ה גווארה".