כנס ראשון של תנועת ''כולנו'' לאיחוד הציונות הדתית התקיים אתמול במכון מאיר בירושלים. לכנס הגיעו רבני הציונות הדתית, אנשי אקדמיה, תנועות הנשים, אנשי הקיבוץ הדתי, נציגי הפריפריה, אנשי ימין ושמאל בציונות הדתית ושמיניסטים.



ד''ר אשר כהן מחברי צוות ההיגוי של היוזמה פרט את עקרונות היוזמה ואמר כי 'עדיין קיימת מחלוקת בשאלה מי יבחר את המועמדים, וכי יש לשלב בין דעת הציבור למועצה ציבורית וכי אם הגיוון ברשימה יהיה דומה לזה שבאולם הרי שמדובר בהצלחה כבירה''.



הרב אליקים לבנון אמר כי מעבר לצד הטכני של היוזמה יש גם צורך בחזון. הרב לבנון התייחס לשורת הפיגועים האחרונים ואמר כי עצם העובדה שבשלושת הפיגועים האחרונים המצילים היו חברי הציונות הדתית מעיד על איכות הציבור.



הרב לבנון התייחס לחברי הכנסת המכהנים ואמר כי "לא ייתכן שערכו האלקטוראלי של הציבור הפעיל והדומיננטי ביותר שווה לאפס, וכי הכוחות הפועלים אחד נגד השני באותה המסגרת מתוך מערכת של אינטרסים שאינה מוכנה להתגמש, מצמצמים את האפקט של הציבור כמעט לחלוטין''.



''לא ניתן ליצור תמונה מגוון אחד אלא רק מגוונים שונים, ותפקידנו הינו לחבר בין הכוחות ולפרק את המפלגות הקיימות במטרה ליצור מפלגה מאוחדת שתלווה במועצה ציבורית אמינה", הוסיף.



מזכ"ל הקיבוץ הדתי נחמיה רפל אמר כי יוזמת ''כולנו'' הינה סם חיים לציונות הדתית, ''אנחנו יכולים. כמו שבקיבוץ הדתי שותפים לעשייה ולחיים חברים בעלי דעות שונות, וכמו שב''אמונה'' עובדות יחדיו נשים מכל הקשת הפוליטית, כך אנו יכולים ללכד את השורות סביב הליבה הציונית דתית".



יו''ר אמונה ליאורה מינקה אמרה כי יש להפריד בין העיקר לטפל  כי במישור הפוליטי אין מציאות של ''הכול או לא כלום'', ולא להתבלבל בין המימד הרעיוני לזה האופרטיבי.



''דאגה לדמותה היהודית ולצביונה של החברה הישראלית מחייבת איגום ואיחוד כוחות עם תוקף ציבורי רחב ומכנה משותף רעיוני רחב ככל האפשר תוך שיתוף הציבור, וזאת על מנת ליצור מעורבות ומחויבות ולשמור על האינטרסים הסקטוריאליים של הציבור הדתי" הוסיפה מינקה.



מרדכי פרינס מיוזמי ''כולנו'' ומנחה הערב סקר את עקרונות היוזמה, ואמר כי יש להתלכד סביב נושאי הליבה המשותפים לכולנו כגון חינוך, זהות יהודית וערכים.

במסגרת הכינוס נערך גם דיון בהשתתפות הקהל. נכחו בכנס נציגי כל גווני הקשת בציונות הדתית וביניהם:רבני הציונות הדתית:הרב לבנון, הרב וישליצקי, הרב שטרן, הרב דיין, הרב נסימי, הרב תורג'מן ועוד.ח''כ לשעבר גרשון שפט, הרב יהודה גלעד ויגאל ביבי. נציגי תנועות הנשים:יו''ר בת עמי יפה גיסר, יו''ר תנועת אמונה ליאורה מינקה, ס' יו''ר מועצת יש''ע שרה אליעש, יהודית שילת ועוד. נציגי האקדמיה: פרופסור אליאב שוחטמן, ד''ר אשר כהן ועוד. בין נציגי הפריפריה וההתיישבות: אל''מ במי'ל מוטי יוגב, אפרת בדיחי, מזכ''ל הקיבוץ הדתי נחמיה רפל, נציגת ה''שמיניסטים'' מיכל טביב, נציג פורום המילואים יקיר שגב, סיון רהב וידידיה מאיר ועוד.