עלילה חדשה פרי מוחם הסוער של עיתונאי הרשות הפלשתינית: ישראל מפיצה עכברוש בעל תכונות "על טבעיות". זאת כדי להבריח את ערביי ירושלים. כך מדווחים איתמר מרכוס ויערה פירון ראשי ארגון מבט לתקשורת הפלשתינית העוקבים אחר המתרחש בעיתונות הרש"פ.



על פי הדיווחים הפלשתיניים העכברוש הישראלי המיוחד ניחן במספר תכונות מופלאות. הוא מחוסן מפני רעלים ומדובר בעכברוש תוקפני וגדול מהרגיל שאינו מפחד מחתולים ואף מבריח אותם.



עוד המשיכו מומחי הרש"פ ותיארו את הסופר-עכברוש האימתני: "הנקבה ממליטה 140 עכברושים בשנה - פי 4 מהממוצע בטבע", וכמובן אי אפשר לשכוח את מטרת המצאתו והפצתו של עכברוש הטורבו - "להפוך את חיי התושבים לגיהינום ולגרום להם לעזוב".



מרכוס ופירון מציינים כי לא מדובר ברעיון עיוועים שעלה במוחו של ילד פלשתיני משועמם בחופשה, אלא ש"ממצאים אלו עלו במסגרת דו"ח של ד"ר חסן ח'אטר". השניים תוהים ומציינים כי "לא צוין בדו"ח כיצד לימדה ישראל את העכברושים להבחין בין ערביי העיר העתיקה לבין היהודים, על-מנת שיבריחו רק ערבים".



ואם מופרכים בעיניכם הדברים, להלן תרגומם כפי שנמסרו ממרכוס ופירון. נציין רק כי הדברים הופיעו בעיתון אל-חיאת אל-ג'דידה:



"אחד הדברים המפליאים ביותר שקראנו במהלך חודש זה הוא שהמתנחלים מביאים קופסאות או כלובים גדולים מלאים בעכברושים ומשחררים אותם בשכונות וברחובות העיר העתיקה [של ירושלים] והם הולכים ומתרבים והופכים כמו קללה גדולה... מאמצי התושבים להילחם בתופעה הזו נכשלו, בייחוד היות והחתולים בורחים מלהתמודד עם העכברושים האלה בגלל גודלם ותוקפנותם... כל האמצעים המסורתיים להרוג אותם לא צלחו, כי רווחת הטענה שהם מחוסנים מפני רעלים והם מתרבים בתעלות הניקוז. ידוע שנקבת העכברוש ממליטה 7 פעמים בשנה, ובכל פעם בערך 20 עכברושים, דבר שמחייב את הירושלמים להתמודד מול סכנות ההתנחלות ועדרי העכברושים!!".



יצוין כי גם העיתון אל איאם לא נתן לסקופ המרעיש (והנושך...) לחמוק מבין דפי העיתון וגם הוא ייחד פסקה לתופעת עכברוש העל: "מספרים גדולים של מתנחלים מביאים כלובים גדולים מלאים בעכברושים ומשחררים אותם ברחובות וסמטאות העיר העתיקה... וזאת כדי להפוך את חיי התושבים לגיהינום ולגרום להם לעזוב".



מרכוס ופירון מדגישים כי העלילה הנוכחית אינה אלא חלק ממסכת עלילות מופרכות ותמוהות המועלות אחת לכמה ימים בעיתונות הפלשתינית. באחרונה אף הפיצו דיווח על ניסויים שמבצעת ישראל באסירים פלשתינים הנתונים בכלא הישראלי, ממש כמו הנאצים, כך לפחות הם כתבו.