יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, צפוי להגיש היום עתירה לבג"צ כנגד היועץ המשפטי לממשלה עו"ד מני מזוז, בדרישה שיקבל לאלתר החלטה בתיק החקירה העומד ותלוי נגדו. ליברמן דורש להגיש כתב אישום או לסגור את התיק נגדו.



יצוין כי חקירתו של ליברמן נחשבת לאחרת הארוכות ביותר. החקירה החלה בשנת 2001 ובעקבותיה נמנעו ממנו מספר תפקידים ציבוריים בכירים. כעת דורש ליברמן לחדול ממה שהוא מגדיר כרדיפה ממושכת ומיותרת.



נזכיר כי ליברמן חשוד בעבירות של מרמה, הפרת אמונים, איסור הלבנת הון ורישום כוזב במסמכי תאגיד. לפני כשנה הוא נחקר תחת אזהרה.



כאן המקום להזכיר כי במסיבת עיתונאים שכינס לפני שלושה חודשים גולל חלק מטענותיו כלפי התקשורת וכלפי המשטרה שהפכו אותו ליעד מודיעיני וחקירתי ללא כל עילה של ממש.



במסיבת העיתונאים תקף ליברמן את העיתונות המקיימת נגדו 'מסע ציד' כלשונו, מאז הגיע לארץ. לדבריו לנוכח מציאות זו לא הייתה לו ברירה אלא לכנס את מסיבת העיתונאים הנוכחית.



לדבריו, מאחורי העליהום התקשורתי כלפיו עומדים "אלוף המושחתים בעיתונות הישראלית אמנון אברמוביץ' וסגנו מרדכי גילת", כלשונו. את דבריו אמר ליברמן כשהוא מתייחס לכתבות בהן נקבע כי הוא המעכב את החקירה והוא הגורם למערכת עינוי דין ולא שמערכת המשפט מתעמרת בו.



"מאז מינויי למנכ"ל משרד ראש הממשלה לא היה יום אחד שבו לא התנהלה מנגדי חקירה או שהייתי יעד מודיעיני", אומר ליברמן ותוהה כיצד זה מול מציאות שכזו אשמתו היחידה מאז הגיע לארץ הואשם רק בשני דו"חות חניה.



"אני חשוד סדרתי ויקיר אגף החקירות במשטרה", אומר ליברמן וקובע כי לא מדובר בחקירה אלא במסע ציד ואיומים כלפי סובביו.



במסיבת העיתונאים ציטט ליברמן מדבריו של היועץ המשפטי לשעבר, השופט כיום, אליקים רובינשטיין, בהם קבע בפרשת ההאזנות הסתר נגד ליברמן כי "העובדה שמידע זה בידי קצין ולא ידועה לממונים עליו חמורה ביותר". כמו כן קבע אז רובינשטיין כי הפגיעה בפרטיותו של ליברמן חמורה ביותר ויש בה כדי לפגוע באושיות השלטון.



כעת נראה שנמאס לליברמן להתמקד בדיבורים והאשמות והוא החליט לעתור נגד התמשכות החקירה בידי היועץ המשפטי לממשלה.