תאגיד SONY מבקש לראות בו חברה בעלת יכולת כספית ונזילות גבוהה, ולבטל את פסקי הדין שניתנו נגדה במעמד צד אחד, כך טוענת סוני בבקשה שהוגשה לבית המשפט באמצעות עו"ד דור חזקיה ממשרד עורכי הדין חזקיה-חכמון, במסגרת בקשה לביטול פסקי דין בסכום של כ-1.8 מיליון ₪. השופט יעקב שיינמן יידרש לקבל החלטה תקדימית בנושא זה: למעשה, חברה עולמית זרה, מבקשת לראות בה בישראל כבעלת מעמד של חברת ביטוח או בנק בישראל. Sony מציינת כי ההון העצמי של הבנק הגדול בישראל (הפועלים) עומד על אחוזים בודדים מהונה העצמי של Sony.

מדובר בפסקי דין שניתנו עקב מטענים שנשלחו לישראל ואשר התגלו בהם חוסרים. היבואן ישפאר, חברות הביטוח, המשגרים, המחסנים והיצרנית סוני, מטילים את האחריות זה על זה. פסקי הדין ניתנו בשנים 2003 ו-2004 וסוני טוענת שנפל פגם מהותי במסירת התביעות וכי ההליכים קוימו בישראל במעמד צד אחד. התובעת, חברת הפניקס, הודיעה לשופט שיינמן, כי תסכים לבטל את פסקי הדין נגד SONY, בכפוף להפקדת ערבות בנקאית ו/או בטוחה דומה בגובה סכום התביעות. בתגובה פנתה סוני לשופט בהודעה חריגה, הודיעה כי תכבד כל פסק דין שיינתן וביקשה לפטור אותה מהבקשה להפקדת ערובה ולבטל את פסקי הדין.

לדבריה של סוני, כפי שפורסם בדוחות הכספיים לשנת 2007, ההון העצמי של SONY, נכון ליום 31 במרץ 2007, עמד על 28.56 מיליארד דולר ארה"ב (כ-118.6 מיליארד ש"ח). לטענתה, מצבה הכלכלי ויכולתה הכספית, דומים בהיבט הרלבנטי, לכל הפחות, למצבם של בנקים וחברות ביטוח בישראל, ולכן מן הראוי להסתפק בהתחייבותה כמבוקש על ידה. לשם ההשוואה, מפרטת סוני את ההון העצמי של בנק הפועלים נכון ליום 31 במרץ 2007 עמד על כ-4.45 מיליארד דולר ארה"ב ואת ההון העצמי של קבוצת הביטוח הפניקס, שהינה התובעת בתיקים אלה, עמד על 1.2 מיליארד ₪.

בהודעה מציינת SONY, כי הינה חברה מוכרת וותיקה בעולם, אשר פועלת בתחומי האודיו, וידאו, תקשורת, מחשבים, מערכות מידע, מוזיקה, קולנוע, ומולטימדיה, נסחרת ב-16 בורסות שונות, ומעסיקה כ-163,000 אנשים ברחבי העולם. לפיכך מבוקש לראות ב-SONY חברה בעלת יכולת כספית ונזילות גבוהה, ולבטל את פסקי הדין בהתאם. לטענת עו"ד דור חזקיה, אשר עומד בראש מחלקת הליטיגציה במשרד חזקיה-חכמון, אין צורך לדרוש מסוני הפקדת ערובה, כתנאי לביטול פסקי הדין.