רב הכותל המערבי הרב שמואל רבינוביץ שלח אגרת לסנטור ברק אובאמה, בה הוא מביע צער על הוצאת פתק התפילה מבין נדבכי הכותל והעברתו לתקשורת.

"כרב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הצטערתי צער רב למשמע המעשה הנלוז רבים הם הפוקדים את הכותל המערבי – יהודים ושאינם יהודים, כבודם וכבוד תפילתם עומדים בראש מעינינו איני יכול אלא להצר על שאווירת קדושה זו לא נגעה בליבו של אותו מתפלל כפי שנגעה בליבך" כותב הרב רבינוביץ. "תפילתך כמובן אינה נפגעת ואינה נפגמת מפרסום זה" מציין רב הכותל, "אני מאחל לך כי כל תפילותיך יתגשמו, ותהיה שליח נאמן לבורא עולם ומן הפועלים והרואים בטוב ירושלים מסיים הרב את איגרתו לסנטור ברק אובאמה".

לפני כשבוע, הוחזר הפתק בידי בחור הישיבה שהוציאו מהכותל המערבי. הבחור הביע את התנצלותו וצערו העמוק על הוצאת הפתק, ביקש את סליחתו של ברק אובאמה ואף החזיר את הפתק באמצעות עוזרו של רב הכותל המערבי הרב שמואל רבינוביץ.

כזכור, העיתון מעריב הציג בסוף השבוע את הפתק שהטמין אובמה בכותל. "אלוהים הגן על משפחתי ועליי, סלח לי על חטאי ועזור לי להישמר מפני גאווה וייאוש. תן לי את החוכמה לעשות את מה שנכון וצודק ועשה אותי לכלי לביצוע רצונך".

בעקבות הפרסום גינה רב הכותל המערבי, הרב שמואל רבינוביץ, את הוצאת הפתק של הסנאטור ברק אובאמה מבין אבני הכותל המערבי על ידי מתפלל. "הפתקים שנטמנים בין אבני הכותל המערבי הינם בין אדם לקונו, וחלילה לקרוא אותם ולעשות בהם שימוש כלשהו. המנהג להטמין אותם בין אבני הכותל הינו עתיק יומין ומשמש כלי ביטוי לתפילה של אדם לבוראו", אומר הרב רבינוביץ.



"פתקים אלו נטמנים בגניזה פעמיים בשנה בערב ראש השנה ובערב חג הפסח תוך השגחה על כך שיהיו טמונים מעיני אדם.

מעשה זה ראוי לגינוי חריף ומהווה פגיעה עמוקה במקום הקדוש וחילול שם שמים". רב הכותל מבקש כי בעתיד יקפידו שלא להוציא פתקים ולעשות בהם שימוש כלשהו.