ועדת החינוך בראשות ח"כ הרב מיכאל מלכיאור אישרה לקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק של ח"כ אלכס מילר ("ישראל ביתנו") המסדירה הקלות לסטודנטים המשרתים במילואים.



הצעת החוק קובעת כי סטודנט היוצא לשירות מילואים יהיה זכאי למספר הקלות וביניהן, מועדי בחינה יחודיים (מועדי ג' ומועדי ד'). מועדים מיוחדים לבחנים ובחינות אמצע. דחייה ופטור מהגשת עבודות אקדמיות, בתלוי בהיקף שירות המילואים. זכאות להשלמת מעבדות, קורסים, סמינריונים או זכאות לפטור מהם. שיעורי עזר להשלמת החומר. 100 תלושי צילום מסמכים על כל יום שירות במילואים. פטור מתשלום עבור אמצעים להשלמת החומר ונקודות זיכוי לצורך מלגה.



עוד קובע החוק כי ימונה נציב קבילות מיוחד לטיפול בבעיות סטודנטים בשירות מילואים.



ח"כ הרב מיכאל מלכיאור אמר בועדה כי: "החוק שעבר היום לקריאה שנייה ושלישית הוא מסר חשוב נוסף לאנשי המילואים המהווים מיעוט קטן הנושא בנטל הכבד של שמירה על ביטחון ישראל. חשוב שאנשים אלה, המשרתים את הציבור נאמנה, יקבלו את מירב הסיוע וההכרה וכל זאת במסגרת החופש האקדמי"



ח"כ אלכס מילר: "המלחמה האחרונה הוכיחה שוב את חשיבותם המכרעת של כוחות המילואים ואת הצורך לחזק ולהוקיר את אלה המתנתקים מכל עיסוקיהם למען שמירה על בטחון המדינה. מן הראוי שהמוסדות האקדמאיים יכירו בצרכיהם המיוחדים של המשרתים ויקלו על שילוב המילואים בחיי היום יום."