פרופ' הלל וייס
פרופ' הלל וייספלאש 90
כתב האישום הוגש הבוקר לבית המשפט השלום בירושלים נגד פרופ' הלל וייס בגין שני אישומים של הסתה לאלימות, איומים והעלבת עובד ציבור.



במקרה הראשון מואשם וייס כי בראיון לערוץ 1 התייחס למצעד התועבה בירושלים ואמר בראיון כי "כל אמצעי קנאי, כמו של פנחס, כשר כדי לטאטא את הזוועה הזו מעיר הקודש ירושלים".



במקרה השני מואשם וייס כי במהלך פינוי השוק הסיטונאי בחברון פנה הפרופסור הלל וייס למח"ט חברון, אלוף משנה יהודה פוקס, ו"איחל לו" "שאשתו תהיה אלמנה, אמו תהיה שכולה וילדיו יהיו יתומים".



נזכיר כי פרופ' הלל וייס שלח לפני חודשים אחדים מכתב התנצלות אישי למח"ט חברון, אלוף משנה יהודה פוקס. במכתבו כותב פרופ' וייס בין השאר: "ערב ראש השנה, אני מרגיש חובה להתנצל בפניך על ההתפרצות הבלתי נשלטת והפוגענית ומטר הקללות שהטחתי כלפיך. גם בלהט הרוח הייתי צריך לשלוט בעצמי ולמצוא רסן לפי".



כאמור הבוקר הוגש כתב אישום נגד וייס בגין איומים והעלבת עובד ציבור.



בתגובה לדברים אומר פרופ' וייס כי בכוונתו לתבוע את היועץ המשפטי לממשלה על דיבה ושימוש לא ראוי בתפקידו שכן ידוע לו כי הציטטות המובאות בכתב האישום אינם אלא המצאה חסרת בסיס. "לא איימתי שאתלה את המח"ט ולא שגווייתו תתנדנד. לא כיניתי מעולם את חיילי צה"ל נאצים. ניתן למצוא את הקלטות דברי באינטרנט ולבחון את דברי".



על כתב האישום המתייחס להתבטאויותיו על מצעד התועבה אומר וייס כי יגיב בבית המשפט. עם זאת הוא מדגיש כי בכוונתו להפוך את שני המשפטים למשפטי ראווה על ערכי היהדות מול השיטנה הפושה בהנהגת המדינה, כלשונו.



פרופ' וייס הוסיף ואמר כי לנוכח כתבי האישום העוסקים בעמדותיו בנושאים ערכיים הוא גאה לראות כיצד הוא מואשם על פעילותו להגנה על התורה, הארץ ומאבקו לתיקון פני הצבא ששיבש את ייעודו ובכך סירס את עצמו כפי שהוכח במלחמת לבנון ובהתמודדות עם הטרור העזתי.