ישראל והרשות הפלשתינית מנהלות מו"מ להסדר מדיני עד סוף השנה, ואולם פערי העמדות בסוגיות המהות נותרו עמוקים וקוטביים. בראיון לעיתון "אל-ג'רידה הכוויתי (23 באוגוסט 2008) אומר יועצו הקרוב של יו"ר הרשות הפלשתינית נימר חמאד, כי המו"מ עם ישראל לא הביא עד כה לתוצאות כלשהן וכל ההדלפות הישראליות אין להן על מה לסמוך. לדבריו, קיימים חילוקי דעות מהותיים ועד כה לא הצדדים לא הצליחו לגבש ולו מסמך מוסכם אחד.



חמאד ציין, כי הפלשתינים "נאלצים" להמשיך בדרך המו"מ כיוון שפתרונות חלופיים (במשתמע – אופציה צבאית) אינם אפשריים, שכן מאזן הכוחות נוטה ברור לצידה של ישראל ונוכח העובדה שהגישה הסרבנית של הפלשתינים שיחקה לרעתם בזירה הבינלאומית. בהתייחסו לדפוס הפתרון הרצוי אמר חמאד, כי הפלשתינים "דבקים בעמדתם השוללת את הלגיטימיות של ההתנחלויות והצעדים החד צדדיים וגורסים, כי לא ייכון שלום לעולם אם ההסכם הסופי לא יכלול את חיסול כל מובלעות ההתנחלות והקמת מדינה פלשתינית עצמאית שבירתה ירושלים ופתרון במו"מ לבעיית הפליטים המסתמך על החלטת האו"ם 194".



הרשות הפלשתינית אינה שוללת את האפשרות להקמת מדינה דו לאומית על כל שטח "פלשתין" כחלופה לפתרון שתי המדינות. "אם יסרבו הישראלים לפתרון שתי המדינות הם יתמודדו עם הפתרון האחר והוא מדינה דו לאומית על כל האדמה הפלשתינית מהים לנהר וזה פתרון קשה לישראל והיא אינה יכולה לשאת אותו, ובנוגע לנו אין מדובר באופציה אלא במעבר הכרחי", אמר חמאד. הוא שלל באופן נחרץ את האפשרות שאבו מאזן יחתום על הסכם מדיני זמני או בשלבים, אך יסכים שביצוע ההסכם המדיני על בסיס החזרת הזכויות הפלשתיניות יהיה בשלבים. לגבי בעיית הפליטים אמר חמאס: " חובה עלינו להיות הגיוניים ובפרט לאור העובדה שהחלטה 194 מדברת על שיבת הפליטים או מתן פיצוים".