בא-כוח יד לאחים, עו"ד ד"ר חיים משגב, דורש מהיועץ המשפטי לפתוח בחקירה לנוכח העבירות הפליליות של המיסיונרים.

בפנייה ישירה אל היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בשם יד לאחים, מצביע משגב על תחקיר ענק שפורסם בתקשורת הכללית הכולל שורה של גילויים של מתן הטבות כפיצוי להמרת דת ופעילות מיסיונרית בקרב קטינים – האסורים על פי חוק.

"המשיחיים לא מסתפקים בהטפות ישירות ומפעילים עמותות חסד שפועלות בקרב קבוצות חלשות בחברה הישראלית. על אף טענתם הרשמית כי מדובר בפעולת חסד בלבד, בשטח הדברים שונים. מדובר במיסיונריות מובלעת, מעודנת יותר, אך לא פחות אפקטיבית", המשפטים הללו לא לקוחים מתוך אחד מעלוני ההסברה של ארגון הפעילים יד לאחים, אלא מכתבת תחקיר שפרסם לאחרונה 'העיתון של המדינה' לאחר התערות של ת. ברק, למשך חודשיים ימים בתוככי הכת המכנה עצמה 'היהודים המשיחיים'.



הכתבה עוקבת מקרוב אחר פעילותם המפוקפקת, בהנהגת המיסיונר יעקב דמקני מתל אביב, המצוטט בכתבה כאומר: "אנחנו מחלקים מזון, וזה פתח לבישור. כשהם ישאלו מי אנחנו למה אנחנו עוזרים להם, נוכל לדבר איתם על החסד של ישוע". על ניצולי השואה שבקרבם פועלים המיסיונרים אומר אחד המיסיונרים: "אנחנו עמותה משיחית, אבל שומרים את זה בסוד, אחרת לא ייתנו לנו להיכנס למקומות. לפעמים ניצולי שואה שמרגישים שקיפחנו אותם, מאיימים שאם לא נעשה עבורם את זה ואת זה, הם יספרו לכולם שלא רק קיבלו עזרה מאיתנו, אלא גם בישור. אז צריך להיזהר".



"כשהם שואלים", הוא מגלה, למה הבאתם לנו את המתנות, אנחנו משיבים 'אלוקים אוהב אתכם'. מפה כבר מתפתחת שיחה על אותו האיש". בהמשך, מגיע לידי העיתון סרטון חשאי שבו נחשף דרך הפעולה של 'המשיחיים' כיצד לכבוש את לב היהודים. "תחילה", נשמע קולו של דמקני, "תתנצלו על הצרות שהנצרות עשתה ליהודים, על האינקוויזיציה והשואה. אחר כך תודו לישראלים. תגידו להם תודה שבזכותם קיבלנו את אברהם, יצחק ויעקב ואת התורה. אתם העם הנבחר, תגידו להם, ובלעדיכם לא תהיה גאולה". בשלב הבא, לאחר שירכשו את אמונם, מתבקשים המיסיונרים הבאים ארצה לפעולות מיסיון, לדבר עם קהל היעד שלהם על אותו האיש.



בעקבות הכתבה, המתארת בצורה בלתי אמצעית פעילות הטפה אינטנסיבית בתל אביב, הרצלייה, ירושלים, אזור ים המלח, יישובי הגליל והגולן, לרבות בסיסי צה"ל, שיגר עו"ד ד"ר חיים משגב מכתב אל היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בו הוא מתריע על הפרה בוטה של סעיפים 174א ו368 לחוק העונשין, האוסרים מתן הטבות כפיצוי להמרת דת והמרת דתו של קטין.



עו"ד משגב מצביע על ההוכחות בכתבה למתן "אוכל ומוצרים אחרים, תוך כדי שכנוע נזקקים להמיר את דתם", על "שכנוע נער בן 15 להפוך לנוצרי", על "כניסות לשטחי אש של צה"ל כדי לחלק שוקולד וחומר מיסיונרי לחיילים" ועוד.



"אין ספק", כותב עו"ד ד"ר משגב, "שבמדינה יהודית, אף שיש בה פלורליזם, אין להתיר פעולות של מיסיונריות מבלי שרשויות אכיפת החוק ינקפו אצבע".



יו"ר יד לאחים, הרב  שלום דב ליפשיץ, אישר השבוע את הדברים ואמר: "לא יתכן שהמשטרה תגלה יד קשה כלפי כל תלונת סרק הנוגעת לפעילי יד לאחים, הנוקטים בפעולות של הצלה, הסברה ומחאה לגיטימיות, ואילו המיסיונרים ימשיכו לעבור מדי יום על החוק, באין פוצה פה. הגיע הזמן לשים לכך קץ", קבע הרב  ליפשיץ.