אברהם פורז שר וח"כ לשעבר מטעם שינוי אומר כי דרעי עדיף מפרוש בכמה דרגות, "שינוי עוד עשויה לחזור בבחירות הקרובות ולחילונים בי-ם כנראה שלא כל כך אכפת מהעיר שלהם אחרת היו באים להצביע".



"למרות שאריה דרעי חרדי הוא יכול להיות ראש עירייה מאוד טוב לירושלים", אומר אברהם פורז בשיחה לערוץ 7, ומיד ממשיך ואומר, "אבל מה לעשות, הוא סוחב על גבו אשמה פלילית חמורה מאוד".

אברהם פורז, שר וח"כ לשעבר מטעם המפלגה שחרטה על דיגלה מאבק בחרדים, מעדיף את המועמד מש"ס על פני מאיר פרוש מאגודת ישראל. "אני מאוד מעריך את אריה דרעי באופן אישי" אומר פורז, "הוא אדם מאוד מוכשר, והוא גם איש מלא חן וקסם ויכולת ביצועית, הוא יכול להיות ראש עיר טוב למעט הבעיות שיש לו עם טוהר המידות."



מי שלא זוכה למחמאות כאלה מפורז הוא ח"כ מאיר פרוש, שלדעת פורז יביא אסון לירושלים "לדעתי דרעי בודאי יהיה יותר טוב ממאיר פרוש, לא בדרגה אחת אלא בחמישים דרגות. אם פרוש יבחר זה יהיה אסון לירושלים. לפרוש אין שום יכולת, חוץ מזה שהוא הבן של אבא שלו. פרוש הוא אדם חרדי קיצוני. אני הייתי שתי תקופות כהונה כאשר הוא היה חבר כנסת ומעולם לא החלפתי איתו מילה ודיברתי עם הרבה חברי כנסת חרדים. האיבה שלו הייתה כל כך יוקדת עד שהוא הוא לא היה מסוגל לדבר איתי. הוא ממש לא מתאים.

לאריה דרעי יש הרבה יכולות עם ניסיון ניהולי, אין מה להשוות בכלל. אבל מה לעשות, הוא סוחב על גבו אשמה פלילית חמורה מאוד. האשמה הזאת מעיקה."



פורז לא יכול בלי לשחרר איזה עקיצה נגד הציבור החרדי. לשאלה האם הציבור החילוני מתכוון לפעול נגד ההתחרדות של העיר, אומר פורז, שלחילונים כנראה לא אכפת כי הם לא באים להצביע, ואילו החרדים מצביעים בהמוניהם וגם מביאים את המתים לקלפי, "בירושלים יש רוב חילוני אבל הוא לא בא להצביע אילו זה היה חשוב להם היו צריכים לבוא להצביע אבל הם לא באים כנראה שלא אכפת להם. החרדים לעומתם מתגייסים עד האחרון שבהם, והם מביאים גם את המתים. גם כאלו שמתו ולא דווח עליהם, נניח מתו בחו"ל, ובא מישהו במקומם עם זקן ומגבעת, ולא מבינים שזה אחד שמת בניו יורק ועכשיו הם מצביעים פעמיים. אתה בטח מכיר את הבדיחה שלכוהנים אסור להגיע לקלפיות בירושלים".



עוד מוסיף פורז, שמפלגה חילונית תחזור לזירה הפוליטית בקרוב: "לזירה הפוליטית תחזור מפלגה חילונית, שזה יהיה סדר היום שלה. ומפלגה כזאת חשובה לדמוקרטיה, חשובה לחברה הישראלית וחשוב שמישהו יעמוד בפרץ וזה יכול לקרות עוד בבחירות הקרובות. יש דיבורים , אני עוד לא החלטתי".