ארגון זכויות האדם ביש"ע הגיש היום (ד') תלונה חמורה למח"ש נגד קציני המשטרה אשר פיקדו על מעצרם והכאתם של מפגיני הימין אמש בתחנת משטרת מודיעין.



במכתב התלונה, שנכתב לאחר תחקיר ראשוני שערכו תחקירני הארגון, נרשם כי אתמול בשעות אחה"צ עצרה משטרת ישראל עשרות אזרחים בשל החשד שהם בדרכם להפגנה מול ביתו של אלוף פיקוד המרכז, גדי שמני. חלק מהמפגינים נעצרו במרחק קילומטרים רבים ממקום ההפגנה, אך ורק בשל חשד זה. האזרחים – שבעת מעצרם לא עברו כלל על החוק, ורק נחשדו כמי שעלולים להפגין ללא רישיון – הובלו לתחנת משטרת מודיעין, שם – בתוך התחנה ובעודם עצורים - הופעלה כלפיהם אלימות קשה ביותר.

במקביל, אזרחים אחרים שהפגינו מחוץ לתחנה במחאה על המעצר הבלתי חוקי, הפגנה בלתי אלימה שכללה אך ורק שריקות באמצעות משרוקיות, הותקפו בפראות רבה ובאלימות קשה ע"י שוטרים, תוך שימוש באלות, ופגיעה בוטה בצניעותן של חלק מהבנות המפגינות.

צלמים - כולל צלמי עיתונות - שניסו לתעד את האירוע במצלמותיהם הוכו ונעצרו אף הם.



התלונה הוגשה בשלב זה נגד קציני המשטרה שפיקדו על הארוע: קצין המשטרה שקיבל את ההחלטה לעצור את המפגינים, וסתם אזרחים מן השורה, תוך פגיעה חמורה בזכות היסוד של חופש התנועה בלא שעברו כל עבירה, אך ורק על בסיס חשדות, משל היתה משטרת ישראל "משטרת מחשבות".קצין המשטרה שפיקד על תחנת מודיעין אמש, ואשר בחסותו ותחת פיקודו הוכו העצורים בין כתלי התחנה.

· קצין משטרה בדרגת תנ"צ שאמר למפגינים-השורקים בחוץ כי עליהם להתפזר, אך לא הותיר להם כל שהות לעשות כן, ובאופן מיידי שלח את פקודיו השוטרים להכותם באמצעות אלות – המיועדות אך ורק לפיזור הפרות-סדר אלימות.

מנהלת הארגון, אורית סטרוק, דורשת ממח"ש לברר את זהותם של אותם קצינים ולפתוח נגדם בחקירה. עם זאת היא מציינת כי בימים הקרובים יועברו למח"ש שמותיהם או פרטיהם של שוטרים נוספים, אשר היכו את המפגינים בתוך התחנה ומחוצה לה.



מוקד החירום של ארגון זכויות האדם ביש"ע ממשיך לקבל פניות מהצבור בנושא זה, ויעביר את כל החומר הן למח"ש והן לעורכי הדין של הארגון שיגישו תביעות נזיקין נגד השוטרים ומפקדיהם.

נציין גם כי בעקבות האירועים אתמול פנה היום יו"ר סיעת האיחוד הלאומי-מפד"ל, ח"כ אורי אריאל, לשר לביטחון פנים, אבי דיכטר, ודרש לערוך בירור עם שוטריו. במקביל פנו אריאל וח"כים נוספים ליו"ר ועדת הפנים של הכנסת ח"כ אופיר פינס, ודרשו לערוך דיון דחוף בוועדה בעניין.



"להזכירך החלטה דומה של המשטרה לעצור אוטובוס בדרך להפגנה ערב הצעדה הגדולה לכפר מימון, זכתה לביקורת שיפוטית חריפה. התנהגות זו של המשטרה, היא הפרה בוטה, מכוערת ומפורשת – ללא כל הצדקה – בחופש התנועה ובחופש המחאה. מדי שבוע מוכים שוטריך, שוטרי מג"ב וחיילי צה"ל בידי מפגיני השמאל הקיצוני בבילעין ובנעלין, ומעולם לא עלה על דעת המשטרה לעצור האוטובוסים להפגנות אלימות אלו!", זועם אריאל במכתבו לדיכטר.



"מצער לגלות שפעם אחרי פעם, לא לומדת המשטרה מכישלונותיה, טעויותיה ומחדליה בעבר – ומממשיכה למלא את שורותיה בשוטרים אלימים, חסרי רסן ונעדרי כל עול של חוק ומוסר – בצידם שוטרים וקצינים מעולים וישרי דרך. המשך ההתנהלות הזאת, ידרדר עוד יותר את האמון הציבורי במשטרה, וההפסד יהיה של כולנו. מה הייתה ההצדקה החוקית למעצר ההמוני של האוטובוס בטרם יגיע להפגנה, מי קיבל את ההחלטה על כך, מה הייתה ההצדקה החוקית לאלימות הקשה כלפי מפגינים בלתי אלימים, ומי ממפקדי המשטרה הורה על כך?", דורש אריאל במכתבו.



וידאו מההפגנה
אתמול: