ישראל מידד, סגן יו"ר עמותת 'לדעת', מסרב לקבל את תכתיבי המחשבה של התקשורת הישראלית באשר למודעת ההסתה שנמצאה ליד ביתו של פרופ' שטרנהאל לאחר הפיצוץ שאירע במקום. הוא מנתח את המודעה ל-פרטיה ומוצא לא מעט תהיות ותמיהות הדורשות תשומת לב ועיון.

לדבריו ממכלול השאלות העולות מהמודעה לא ניתן אמנם לקבוע מי עומד מאחוריה או מאחורי הפיצוץ, אולם ניתן לקבוע כי עוד ארוכה הדרך עד לקביעה האוטומאטית שמדובר באנשי ימין קיצוני, וכי יש לבצע חקירה ארוכה כשכל כיווניה פתוחים.

"צריך לבדוק את המודעה הזו בכלים מדעיים כמו מחקר אקדמי", הוא אומר.

בנתחו את המודעה תוהה מידד כיצד זה לא מעטר את הכתוב בה הכיתוב 'בס"ד' או 'ב"ה', המתבקש לכאורה, אם אכן היה מדובר במודעה פרי מקלדתם של אנשי הימין הקיצוני.

שאלה אותה יש לטעמו לשאול היא כיצד זה חתימת מנסחי המודעה היא 'צבא המשחררים הממלכתיים', הרי ידוע הוא כי נוער הגבעות וקיצוני הימין רואים במונח 'ממלכתי' מונח ממנו יש להתרחק ובוודאי לא להתהדר בו. לדבריו אמנם ניתן לתת לכך פרשנות כזו או אחרת אך הדברים דורשים תשומת לב. כמו כן תמוה בעיניו המינוח 'מלכות יהודה' בעוד בעבר נעשה שימוש במילים 'מדינת יהודה'.

מינוח בעייתי נוסף הוא המילה 'פלשתינאים' המופיעה במודעה. זאת כאשר אנשי ימין רבים, ובעיקר אנשי ימין קיצוני, מקפידים להתבטא במילה 'ערבים' ולא 'פלשתינאים'.

בין המילים הנוספות המושכות את תשומת ליבו של מידד הוא מזכיר את המילה 'מספיק' שבראש המודעה. לטעמו לו באמת מאחורי המודעה עומד ציבור צעיר ולוחמני מתאים היה לנקוט במילה 'די'. גם השימוש במונח 'מכונות ירי' נראה מיושן וארכאי בעוד לו היה מנסח את המודעה אדם המעורה במתרחש בארץ היה מציין 'קלצ'ניקוב' או 'כלי נשק' וכיוצא באלה.

טעות הגייה לה שם לב מידד היא המילה 'מבטחת... מצעדי גאוווה' במקום 'מאבטחת'.

מידד גם תוהה כיצד זה לא שולבו במודעה מילים בסיסיות כ'גאולה', 'ארץ ישראל' ועוד. במקומן ניתן למצוא רק את המונח 'מדינת ישראל'.

גם מכלול הנושאים הכרוכים במודעה מעוררים תהיות אצל מידד. הוא תוהה מה למאבק במיסיון ולמאבק בהפלות לציבור בו מטיחה התקשורת את אשמת ניסוח המודעה והפיצוץ ליד בית הפרופסור. כמו כן הוא מציין את המונח "משחררת מאות מחבלים פלשתינאים שיוכלו לחזור ולפגוע שוב בילדינו", כמונח התואם כתיבה של אדם מבוגר. עוד הוא מזכיר את המשפט "המדינה... מתעללת פיזית ומינית בנשותינו וילדינו", כביטוי שאינו תואם את הלשון בה נוקטים אנשי הימין המובהק.

את תהיותיו אלה ותהיות נוספות מפיץ מידד כשהוא מדגיש כאמור כי הוא אינו מתכוון להדוף בכך את האשמה אלא "אני מבקש חקירה הוגנת של האירוע בטרם יואשם מחנה שלם". ובחיוך הוא מוסיף ואומר שהוא "מאוד מקווה שצוות הבידוק של השב"כ שם לב לכך שמישהו במחלקה היהודית לא עשה תחקיר מספיק או שצוות החקירה יפתח את כל כיווני החקירה".

עוד בנושא:

בימים אלה מפיץ 'המטה המשותף' במסגרת 'המייל הכתום' הודעת גינוי חשובה, לדבריו, לפיצוץ בבית פרופ' שטרנהל. בהודעה נכתב כי "המטה המשותף מגנה בחריפות ובכל תוקף את מי שהניח את המטען המסוכן בבית זאב שטרנהל וקורא למשרד ראש הממשלה להוקיע מקרבו את האנשים הללו, לפטרם ולבטל לאלתר את כל התשלומים המועברים להם. לצערנו ראינו בעבר כיצד עלולים להסתיים הניסיונות הללו ופעולות ההסתה האלו מצדם".