תושבי השומרון מחו הבוקר (חמישי) על המשך זריקות האבנים מצד הפלסטינים אמש על שבעה כלי רכב. התושבים חסמו הבוקר את צומת עזון, הנחשב לצומת מרכזי בשומרון. כוחות הבטחון עצרו ארבעה בני אדם.

המשטרה חילקה דו"חות לנהגים שחסמו את הצומת, חלק מהתושבים נכנסו רגלית לתוך הכפר הערבי עזון. תושב מעלה שומרון ציין כי החיילים לא ניסו להוציאם בכוח מהכפר והם הסתובבו בתוך הכפר במשך 20 דקות בלי שפגעו בתושבי הכפר או ברכושם.

"מטרתנו היא לנער את הצבא ולהבהיר שאנחנו לא מוכנים להמשך הזילזול בחיי אדם. אמש הסתיים האירוע ב"ה בשני פצועים קל, אך אסור לחכות לאירועים שעלולים להסתיים בצורה הרבה יותר קשה", אמר.

כוחות צה"ל עצרו הלילה ברחבי יהודה ושומרון תשעה מבוקשים: ברמאללה נעצר מבוקש, בג'לזון, סמוך לרמאללה נעצרו שלושה מבוקשים, בכפר מאלק, צפונית מערבית לרמאללה, נעצר מבוקש.

ברמון, צפונית מערבית לרמאללה, נעצר מבוקש ובבית לחם נעצרו שלושה מבוקשים. התשעה הועברו לחקירת כוחות הבטחון.

בתוך כך הסגר שהוטל על שטחי יהודה ושומרון לפני ראש השנה הוסר הלילה בחצות. בידי מערכת הבטחון ישנן לפחות 10 התרעות ממוקדות על כוונת ארגוני טרור לבצע פיגועים בתחומי ישראל.



צעיר פלסטיני בן 19 נעצר בערב החג ע"י שוטרי משמר הגבול ובחיפוש בכליו נמצאו סכין ושני מכתבי התאבדות בהם הוא מצהיר כי בכוונתו להפוך לשהיד. הצעיר הועבר להמשך חקירה במפלג המיעוטים של משטרת ירושלים.

כמה שעות אח"כ עצר כוח צה"ל פלסטיני במחסום חווארה כשעל גופו סכין באורך של כעשרה סנטימטר. הסכין הוחרמה והפלסטיני הועבר לחקירת כוחות הביטחון.