ממשלת חמאס הכחישה עד כה את מערבותה בהברחות מגבול מצרים. מקרי מוות חוזרים ונשנים של הפועלים במנהרות ההברחה הביאו לשינוי במדיניותה. גורם במשרד הפנים של ממשלת חמאס בראיון לסוכנות הידיעות הגרמנית (4 באוקטובר 2008), כי הממשלה מתכוונת לנקוט בשורה של צעדים לצמצם את מספר ההרוגים, אך בשום אופן לא למנוע את המשך הפעלת מנהרות ההברחה. לדבריו, המנהרות משמאות להברחת סחורות אשר ישראל מונעת את העברתן לשטחי רצועת עזה.

עוד ציין הגורם הפלסטיני, כי משרד הפנים זימן לאחרונה את בעלי המנהרות בדרום הרצועה והורה להם לנקוט בצעדים לשמירה על ביטחון הפועלים ולצמצם את דרגת הסיכון בה הם עובדים. במסגרת זו, חייב משרד הפנים את בעלי המנהרות לשלם כופר נפש לבני משפחה של פועל אשר נהרג בעת עבודתו. ההחלטה על כך התקבלה לאחר מותם של חמישה פלסטינים בהתמוטטות מנהרה לפני כשבועיים. אמש נהרג פלסטיני נוסף באחת המנהרות. עדי ראייה סיפרו, כי סולימאן אבו רג'ל נהרג מהתחשמלות בעת העברת סחורות מהצד המצרי לצד הפלסטיני במנהרה הנמצאת בשכונת ברזיל ברפיח.

קבוצה חדשה הנושאת את השם "בני המשפחות של קורבנות המנהרות" הטילו על מצרים את האחריות למותם של עשרות פלסטינים בתוך המנהרות. מאז התשלטות ממשלת חמאס על השלטון בהפיכה צבאית בחודש יוני 2006 חלה עלייה משמעותית במספר המנהרות הפעילות בגבול רפיח.