מגן דוד אדום בישראל חתם אמש על הסכם בילטראלי לשיתוף פעולה עם שירותי ההצלה והחירום של אינדונזיה, המדינה המוסלמית הגדולה בעולם. לאינדונזיה, בה מתגוררים כ-220 מיליון איש אין קשרים דיפלומטיים עם ישראל.

ד"ר סודיביו מרקוס העומד בראש התנועה  האסלאמית של אינדונזיה- המוחמדיה, הגיע לראשונה לביקור רשמי בישראל, כדי לייסד שיתוף פעולה בין הארגון שהוא עומד בראשו למגן דוד אדום בישראל. ד"ר מרקוס, הוא הנציג האינדונזי הבכיר ביותר שהגיע לישראל ממדינה זו. התנועה שמרקוס עומד בראשה מפעילה עשרות מרפאות, בתי חולים, בתי יתומים, בתי ספר ואוניברסיטאות באינדונזיה והזוכים להכרה בקרב הממשלה והקהילות והארגונים הבינלאומיים.

אמש, בטקס החתימה על הסכם שיתוף הפעולה, היה ד"ר מרקוס אורח הכבוד של מד"א. על ההסכם  חתמו יו"ר ארגון ההצלה והחירום האינדונזי פרופ' פוספונגורו, יו"ר הוועד הפועל של מד"א ד"ר נעם יפרח, מנכ"ל מד"א אלי בין, וד"ר סודיביו מרקוס.

במרכז ההסכם עומדים קידום שיתופי ידע בתחומי הרפואה הדחופה וגיבושם של הליכי עבודה במערכת הבריאות של אינדונזיה אשר יוטמעו שם בקרב הצוותים הרפואיים. את מלאכת הטמעת שיטות העבודה וניהול שירותי חירום מתקדמים יבצעו מומחי מד"א אשר זוכים להכרה בינלאומית.  האינדונזים מנגד, ישתפו את צוותי מד"א בניסיונם  כיצד יש להיערך ולפעול במקרים של אסונות טבע.

בטקס החתימה החגיגי שנערך אמש בתל-אביב הודגשה החשיבות הרבה אותה מייחס מגן דוד אדום להסכם זה, אשר עתיד להמשיך ולפתח את היחסים הטובים שנרקמו בין שני הארגונים, יחסים אשר באים לידי ביטוי בהגעתו של ד"ר מרקוס לישראל.

"אנו מקווים כי בעקבות החתימה על ההסכם בין מד"א לבין אינדונזיה יורחב שיתוף הפעולה גם לתחומים נוספים והוא צפוי לחזק את היחסים בין העמים בכל המישורים", אמר ד"ר נעם יפרח, יו"ר הוועד הפועל של  מד"א. ואילו עמיתו האינדונזי אמר:  "אני בן 76, ושמח שהצלחתי להגשים את חלום ילדותי להגיע לישראל", גילה ד"ר מרקוס לנוכחים. 

יודגש כי שיתוף הפעולה בין מד"א לארגון ההצלה והחירום של אינדונזיה החל לפני כשנה, עם הגעתה של משלחת בכירים ממערכת הבריאות ומארגונים קהילתיים באינדונזיה, להשתלמות מקצועית במגן דוד אדום בישראל.