ארגון הגג של היהדות הדתית בארצות הברית, האיגוד האורתודוקסי הידוע בכינויו OU, האשים את התקשורת הישראלית והיהודית בעולם בהשנאת המתנחלים.

בסוף חודש נובמבר עומד הארגון לערוך את הכנס הדו שנתי שלו. בימים האחרונים החלו המארגנים ליצור קשר עם ראשי בתי הכנסת והקהילות על מנת לדון בנושאי מדינת ישראל, החינוך היהודי, איראן ונושאים סביבתיים נוספים.

שלושה מושבים בכנס ידונו במצב הכלכלי של הקהילות היהודיות, "התחייבות לדון במשבר הכלכלי הנוכחי, קריאה ליעילות וחיסכון האנרגיה בבתים הפרטיים ובבתי הכנסת, וניסיון להוריד עלויות שימוש בנפט על ידי ייעול הצריכה", כך על פי סטנלי וויינשטין, יו"ר ועדת הכנסים של ה-OU, במכתב ששלח לראשי בתי הכנסת ברחבי ארצות הברית מתאריך 27 לאוקטובר.

בנושא מדינת ישראל ואדמתה, המכתב מציין: "לטובת כולנו, אדמת ישראל תישאר מרכז תשומת הלב והנקודה העיקרית של שאיפות ותפילות היהודים". בהמשך הוא ציטט חלק מהצהרת שרון בשנת 2003 לגבי מפת הדרכים. הנקודה בה על ישראל לעודד תנאים שיצרו מצב של "משא ומתן עם ישראל", על ידי ניטרול הטרור וההתקפות על המדינה והפסקת התעמולה האנטי-ישראלית.

המכתב שפורסם מתייחס גם לחברון וגם לירושלים. "ירושלים היא מרכז העולם שלנו. חברון מציינת את מרכז הקבורה של אבותינו ואמהותינו. עבור יהודים דתיים אין חוויה רוחנית יותר גדולה מאשר להרגיש את מילות התפילה במקומות הקדושים הללו".

המכתב מתאר את המקומות הללו כ"מקומות הקדושים ביותר לאומה". המכתב מדגיש כי המקומות הללו ניתנו ליהודים כמה פעמים בהבטחות הכתובות בתורה.

ארגון ה-OU מרגיש חובה היסטורית לשמר את זכות העם היהודי לחיות ולטייל באופן חופשי בכל רחבי יהודה ושומרון. "אנחנו מאמינים שאין חלק בארץ ישראל שבו יהודים אינם יכולים לבנות את חייהם, למרות כל התנאים הקשים שיש היום מאז הסכמי אוסלו". המכתב מציין כי מאז החל המשא ומתן של אוסלו- הנושא הביטחוני לא ירד מן הכותרות והעסיק גם גורמים מחוץ למדינה. "אנחנו לא מאמינים שמסירת חלק כלשהו מארץ ישראל תביא לתוצאות המיוחלות ללא הוכחה חותכת שישראל תקבל שלום וביטחון בתמורה", ציין המכתב.

כמו בעבר, ציינו ה-OU, ש"ההתחייבות המלאה שלנו לרווחת וביטחון מדינת ישראל, לעיתים מובילה לחילוקי דעות בנושאים כגון המשא ומתן בנושא "שתי מדינות לשני עמים". המכתב ציין כי בנקודות מסוימות כמו המשא ומתן על חלקים ממדינת ישראל יש צורך בשיחות אזרחיות ומאמצים אדירים שיביאו להתנהגות המאפשרת את המשא ומתן.

למרות כל הכרזות הפיוס הרגילות, זו הפעם הראשונה שה-OU הכריזו כי הם "מוקיעים את ההשתלחות ההמונית על המתיישבים בכל חלקי מדינת ישראל בתקשורת האנגלו-יהודית".