ביד ושם בירושלים נערך היום (א') בשיתוף עם ארגון יוצאי מרכז אירופה אירוע לציון 70 שנה ל"ליל הבדולח". האירוע התקיים במעמד שגריר גרמניה בישראל, ד"ר הרלד קינדרמן, שגריר אוסטריה בישראל, מיכאל רנדי, מנכ"ל יד ושם, נתן איתן, יו"ר הנשיאות של ארגון יוצאי מרכז אירופה, ראובן מרחב, ונציגת ארגון "אות הכפרה והשלום", אלה אנזמן. פרופ' יהודה באואר, יועץ אקדמי ליד ושם, נתן הרצאה אודות "השואה ומדינת ישראל". לאחר מכן נערכו טקס אזכרה באוהל יזכור וסיור בתערוכה "כאן ביתי – ניצולי השואה בישראל". 

לאירוע הגיעו 250 איש, חברים בארגון יוצאי מרכז אירופה - חלקם שהיו עדים לפוגרום - וקבוצת פרחי טיס אשר השתתפו באותו יום בפעילות חינוכית בבית הספר להוראת השואה של יד ושם.

שגריר גרמניה בישראל, ד"ר הרלד קינדמן, אמר באירוע: "כילד בן 10-12, בגרמניה שלאחר מלחמת העולם השנייה, אני זוכר כיצד שאלתי את אימי אודות שכנתנו בטי ליכטנשטיין. חומה לא מוסברת של זכוכית היתה בינינו לשכנה הזו. כל שענו לי היה שהיא יהודיה. כילד קטן לא ידעתי מה זה אומר וסבתי רק הוסיפה "היא שרדה את זה". כזו היתה השתיקה במשפחתי בנושאים האלה. היה זה טאבו עליו לא דיברתי עם הורי וסבי וסבתי. ייתכן כי לא הייתי אמיץ דיי. כאומה עלינו להתמודד כיום, להנציח ולחקור את נושא השואה. דרוש לנו ידע ורק באמצעותו נוכל לסייע לבני הדור הצעיר להתמודד עם עברם בהשוואה לבני הדור שלי".

נציגת ארגון "אות הכפרה והשלום", אלה אנזמן, אמרה: "אנחנו בני הדור הצעיר מגרמניה ואוסטריה, 23 אנשים צעירים שלא מקבלים את ההשתקה. אנו נמצאים כאן במדינת ישראל, חלקנו עובדים בבתים של ניצולי שואה ובארכיון יד ושם. מטרתנו היא לסלול את הדרך לאחרים ועם שובנו לגרמניה לספר את הסיפורים אליהם נחשפנו בעת שהותנו בישראל. ניסיוננו כאן הוא חשוב על מנת להילחם בבורות ולמען הצדק. אנו מודעים לעובדה שזו האחריות שלנו".  

לרגל ציון ליל הבדולח הועלתה לאתר האינטרנט של יד ושם תערוכה חדשה "המכה הנאצית באה מבפנים..." המציגה באופן אינטראקטיבי וחוויתי את האירועים סביב "ליל הבדולח" מנקודת מבטם של הקורבנות היהודים. בתערוכה אינפורמציה אודות ליל הבדולח, תצלומים, עדויות וידאו של ניצולי שואה המתארים את זיכרונותיהם מליל הבדולח, דפי עד המכילים את שמותיהם וסיפוריהם של יהודים אשר נספו בליל הבדולח – חלקם נרצחו על ידי הנאצים, אחרים התאבדו מרוב ייאוש, וכן סיפור ליל הבדולח בעיר גרמנית אחת – באדן באדן.