בית הדין של 'קדימה' דחה הערב (א') את העתירות נגד תוצאות הבחירות הפנימיות ואת הטענות לליקויים, שיבושים ואי סדרים שיתכן והובילו לשינוי תוצאות הבחירות.

כזכור הליקויים ביום הבחירות הפנימיות ב'קדימה' הובילו רבים במפלגה, בעיקר ממחנה שאול מופז, לקבוע כי "גנבו לנו את המפלגה", ועיתונאים ופרשנים פוליטיים בכירים הגדירו את התנהלות יום הבחירות ב'קדימה' כמהלך המושחת ביותר בפוליטיקה הישראלית.

נזכיר כי עיקר הטענות התרכזו בקלפי ברהט שהקולות בה כלל לא נספרו לאחר שהועלמו בידי אלמונים. בקלפי זו היו 430 פתקים.

בעקבות טענות אלו ואחרות עתר חבר הכנסת זאב אלקין לבית המשפט של המפלגה וטען כי נעשו מהלכים חמורים שהובילו לניצחונה של השרה לבני. השר מופז, שהפסיד כזכור את הנהגת המפלגה ללבני בפער של 431 קולות העדיף שלא להתבטא נגד התוצאות והותיר את המלאכה לאלקין ודומיו. מופז העדיף לחבור ללבני במפגן של אחדות ולבני מצידה הבהירה שבכוונתה לבחון את התוצאות ואת מהלכי הבחירות עד לבירור כל הטענות.

נזכיר כי בראיון לערוץ 7 אמר באותם ימים אלקין כי "חשוב מאוד שכולנו נדע מה קרה בפריימריז האלה. היו הרבה מאוד אי סדרים. התעורר חשד שהשופט דן ארבל תיאם את פסק הדין בדרישה שלנו לעכב את פרסום התוצאות עוד לפני שעיין בעתירה".

עוד הזכיר כבעייתית את ההחלטה להאריך את זמני ההצבעה בחצי שעה נוספת. "הסיטואציה של הארכת הבחירות לא נעשתה על דעת כלל המועמדים ואפילו מבלי ליידע את כלל חברי ועדת הבחירות".

בהתייחסו לדברי השופט ארבל כי אם היה מופז מפסיד ב-430 קולות ולא ב-431 היה מקבל את הערר, אמר אלקין כי תמוה בעיניו ש"על חודו של קול הוא מחליט לדחות את העתירה. זו הייתה החלטה מוטעית מבחינתנו. המלצנו למופז לערער. אחר כך כשהתברר שהשופט תיאם את ההחלטה שלו אני חושב שמגיע לציבור לדעת מה נעשה בהכרעה של אותו לילה".

כאמור, היום דחה בית הדין של המפלגה, בראשות השופט בדימוס ישי לויט, את אחרונת העתירות נגד התוצאות. השופט קבע בהכרעתו כי לא מצא עדויות כלשהן לליקויים בספירת הקולות שיש בהם בכדי לפגוע בטוהר הבחירות.

עוד אמר כי "גם אם היו תקלות פה ושם... אין לנו כל יסוד להניח שהיה בתקלות אלו כדי לשנות את תוצאות הבחירות המקדימות".